Er der nogen der kan bekræfte, ved at sætte alle sine Adwords kroner i et søge ord, kan man derved højne sin placering hos Google? I dag bruger jeg omkring 50 forskellige søgeord, men arbejder hårdt på at lave SEO på et par ord og tænkte om det ville ændre noget, hvis jeg satte alle pengene på to ord?
Bare lige så jeg forstår, det eneste det ville have en indflydelse på, er at det ville give flere kunder på det søgeord og vil kun få en højre placering pga. antal besøg via det søgeord?
Om det vil give flere kunder handler jo ikke kun om din placering, men også kvaliteten af de annoncer du laver, men alt andet lige vil en højere placering normalt give flere kliks, og derved flere mulige kunder.
Men du skal tænke på at det også vil give dig en højere pris pr. kunde, så det må du prøve at regne ud om det kan betale sig for dig. Det kommer jo an på hvad en besøgende er værd for netop din forretning.
Det at du vil betale mere pr. klik er det der flytter din annonce højere op, kombineret med hvor mange der klikker på den.
De organiske resultater er 100% adskilt fra annoncerne, så du skal absolut ikke gøre det i den tro at det hjælper på din seo.