Jens
Du er listet som privatansat i forummet.
Hvad er din association med SMBA, da du må formodes ikke at have egenerfaring med selskabsformen.
Arbejder du i et af de firmaer der sælger forbrugslån eller rådgiver om samme?
Dine indlæg lyder mere som markedsføring end velmente råd, og jeg håber at jeg tager fejl.
Forbrugslån virker besnærende men det virker også som der er en række mere eller lødige folk som har en egeninteresse i etableringen af disse.

Henrik
Ja jeg er privatansat indenfor Biotech.
Nej, jeg sælger hverken råd, forbrugslån eller dumsmarte bemærkninger, og har ingen praktisk erfaring med SMBA. Nu kom du jo i går med en værdiløs bemærkning i en tråd som jeg havde startet, som burde vise dette.
Jeg er i færd med at etablere en international virksomhed og har derfor brug for at vurdere selskabsformerne, udfra nogle betragtninger hvor SMBA formen kunne have fordele udfra dens struktur, men fortalerne her i forum virker meget useriøse.
Hvad er din association med SMBA, da du må formodes ikke at have egenerfaring med selskabsformen.
Arbejder du i et af de firmaer der sælger konstruktionen eller rådgiver om samme?
I stedet for at se spøgelser skulle du hellere læse hvad det reelt var jeg skrev!!!
Udgangspunktet var, at Brian ville have et ApS for at begrænse sin hæftelse.Et ApS som han først skulle ud og låne penge til. Hvis det alene er for at begrænse sin hæftelse er det billigere at lave et SMBA. Der er på intet tidspunkt i mit indlæg taget stilling til hvad der er bedst - jeg har alene forholdt mig til at Brian ville undgå personlig hæftelse.
Du er listet som privatansat i forummet.
Det er du jo også - hvad er relavensen af dette???
Malene
Hvis du selv havde gået gennem processen med at vælge mellem forskellige virksomhedsformer - både praktisk og beskatningsmæssigt - ville du tale på baggrund af erfaring.
Der er utvivlsomt fordele ved SMBA konstruktionene, men også en masse potentielle gråzoner som kan være meget vanskelige at skulle håndtere senere, såsom udbytte regler, magtfordelinger, muligheder for at udskille ejerandele i separate selskaber.
Der er en masse forskellige muligheder der kan overkomme kapitalkravet, ex. kan du lave et holding selskab i et andet EU land med mindre kapitalkrav, men det kommer til at besværliggøre strukturen, uanset mulige fordele.
Desværre virker det som SMBA fortalerne er hvad amerikanerne kalder "snake oil salesmen" - magiske olier der kan kurere alle sygdomme.
Malene - det er en klar fordel ver SMBA at der ikke er indskudskrav - men det er alle de andre aspekter der også skal med.
MVH jens