Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler information fra skobranchen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej   Wink

Jeg har tidligere postet en del vedr. salg af sandaler i Danmark fra Spanien, om messer etc.

Nu har jeg saa kontaktet en del agenturer fra Danmark vedr. evt kriterier for at de tager dit produkt ind og af  8 agenturer, er der kun een der har svaret og de var ikke interessede da de oensker maerker til at saelge hele aaret. Og jeg bad kun om information.

Jeg maa indroemme at jeg ikke forventede nul svar, da ikke fra Danmark, naa men saa er jeg lige vidt.

Jeg er nu interesseret i at faa lidt input fra skobranchen da jeg bosiddende i Spanien ikke har nogen ide om hvordan det funker i DK, jeg ved hvordan det ruller hernede, men det kan jo vaere det samme.

Tager butiksindehaverne til agenturerne eller koeber de op paa messerne?

Bliver butikkerne besoegt af omrejsende saelger uopfordret eller ringer de for at faa en saelger ud?

Der er jo flere forretningskaeder i skobranchen, er det koncernen der koeber op eller er det individuelt hver butik i en kaede?

Skal man kende nogen der har et billede af Tordenskjold for at evt. faa afsat ens produkter i disse kaeder?

Hvad er normal betalingstid i DK for en sending?

Hvordan faar jeg mine kaere sandaler ud paa markedet?

Vi er naesten besluttet paa at tage paa messe, og derefter al afhaengig af hvilke spaenende svar I kommer med, evt. soege efter en landsdaekkende saelger.

Og som jeg siger naar foerst vi invaderer det danske/skandinaviske marked, saa sender jeg en lille hilsen til de der agenturer, og saa kan de aergre sig.... Man har vel lov at droemmeBig Smile

Og sidst saa er der et par ting vedr. Amino, jeg ikke kan finde ud af, til et indlaeg jeg skrev, kunne jeg angive det korrekte svar. Der var den der groenne avartar. Men ikke paa de andre indlaeg ? Skal man angive korrekt svar? Jeg kan se at der er dem som abonnere paa svar, og jeg har kigget under FAQ, men er paa bar bund..

Mvh.

Lone

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:53
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lone

Det er da rigtig irriterende at det er så svært at få en fod indenfor. Vi forhandler børnesko og jeg forsøger lige at give dig svar på dine spørgsmål. Men husk at det er ud fra mine egne erfaringer og i forhold til nethandel - og at det er indenfor børnesko og ikke voksensko. Der kan jo være forskel.

Lone Henriksen:
Nu har jeg saa kontaktet en del agenturer fra Danmark vedr. evt kriterier for at de tager dit produkt ind og af  8 agenturer, er der kun een der har svaret og de var ikke interessede da de oensker maerker til at saelge hele aaret. Og jeg bad kun om information.

Det er nemt at sende en email eller et brev rundt. Der skal følges op pr. telefon - og ofte flere gange. Jeg modtager så mange tilbud hver dag, og de fleste lander desværre i skraldespanden hvis ikke det fanger mig lige med det samme. Jeg ved godt at du blot har stillet spørgsmål om branchen - men når klaveret spiller vil det måske alligevel være denne type henvendelser som må vente - i risiko for at blive glemt. Jeg har selv nemmest ved emails og svært ved telefonkontakt - men man bliver nødt til at gøre det hvis man vil have respons Wink

Lone Henriksen:
Tager butiksindehaverne til agenturerne eller koeber de op paa messerne?

Vi gør begge dele.

Lone Henriksen:
Bliver butikkerne besoegt af omrejsende saelger uopfordret eller ringer de for at faa en saelger ud?

Der kommer aldrig nogen uopfordret - heldigvis - for det passer sjældent lige ind. Som sælger er det DIG som skal tage kontakten hver gang. DU skal ringe og spørge hvornår dine forhandlere har tid til at du kommer forbi. Du er en rigtig god samarbejdspartner hvis du er åben, positiv og opsøgende.

Lone Henriksen:

Der er jo flere forretningskaeder i skobranchen, er det koncernen der koeber op eller er det individuelt hver butik i en kaede?

Skal man kende nogen der har et billede af Tordenskjold for at evt. faa afsat ens produkter i disse kaeder?

Pas til den :·)

Lone Henriksen:
Hvad er normal betalingstid i DK for en sending?

30 dage. Men man kan forhandle sig til mere hvis man er dygtig.

Lone Henriksen:
Hvordan faar jeg mine kaere sandaler ud paa markedet?

Hårdt arbejde og en ihærdig indsats. Hvis du kan tilbyde en højere mark-up får du lidt lettere ved det.

Een ting som kan gøre det svært er hvis mærket ikke er kendt i forvejen. Indenfor nethandel i hvert fald, er dette en afgørende ting. Det er svært at få kunderne overbevist om kvaliteten ved ukendte ting. De søger det de er vant til eller har set andre med. Derfor er der en risiko vurdering for butikken. De risikerer at brænde inde med varerne. Denne risiko kan du måske minimere ved at tilbyde en højere mark-up, nedskrivningsaftale, længere betalingstid eller andre fordele som viser sig på butikkens bundlinie.

Som en positiv hjælp: Det virker lidt som om du tror at butikkerne skal komme til dig. At du kan nøjes med at gøre opmærksom på mærket - og at de så henvender sig nu og senere når de igen vil købe ind. Jeg skal ikke kunne sige om det er tilfældet - men hvis nu det er - så skal du nok tænke det hele om igen. Det er hårdt arbejde at komme ind på et nyt marked - og det tager tid. Nok i sær i disse tider hvor folk er meget tilbageholdende overfor nye ting.

Håber du kan bruge det til noget - du er velkommen til at spørge yderligere Smile

Lone Henriksen:
Og sidst saa er der et par ting vedr. Amino, jeg ikke kan finde ud af, til et indlaeg jeg skrev, kunne jeg angive det korrekte svar. Der var den der groenne avartar. Men ikke paa de andre indlaeg ? Skal man angive korrekt svar? Jeg kan se at der er dem som abonnere paa svar, og jeg har kigget under FAQ, men er paa bar bund..

Når du laver et indlæg på amino, kan du vælge om indlægget skal være et spørgsmål eller en debat. Hvis det er et spørgsmål kan man vælge om nogen har svaret rigtigt og det kan du ikke hvis det er en debat. Alle kan vælge om der er et svar de mener er rigtigt til et spørgsmål. Men du skal selvfølgelig selv vælge om du mener det også.

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 19. Apr 09
Skrevet kl. 22:09

Hej igen. Mange tak for de mange svar.

Nu er jeg klar over det med Amino.

Og nu til det vigtigste, undskyld, det med sko.

Jeg er nu klar over at tingene ikke kommer alene, det er jeg ok med, det jeg har brug for er vejen til at komme ud til folk og eftersom jeg ikke er fysisk i landet, er disse beslutninger en del svaerre, men jeg kan regne ud at det tager, som med alt andet,  tid og penge.

Men nu har jeg lidt mere overblik over det.

Er det meget svaert at finde en god saelger ?

indtil videre tak..

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15077
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk på det er krise tider og mange agenturer vælger derfor den sikre vej, med produkter de kender fremfor at gå nye veje.

Især indenfor modeverdenen er tiderne hårde og alle spiller på de sikre kort. Så overvej evt om du ik skal vente lidt med at indtage det danske marked indtil risikovilligheden er større...

Tilmeldt 19. Apr 09
Skrevet kl. 00:18

Hej igen...

Hvad ligger normal "mark up" paa indenfor skobranchen ??

Mvh.

Lone

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)