Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan foregår det med investore

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg og en makker står med en idé som i er godt igang med. har det meste på plads, men hvordan kommer man i kontakt med mulige investore ?

skal disse ha en procent  andel af overskud, eller procent del af virksomheden ?

er det bedst med aps eller a/s ?

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 15:18

Hej Svensker

Tror der er mange der har et lignende spørgsmål

Der er nok lige så mange svar på dette som der er spørgsmål, dette afhænger helt af investoren men også hvilken profil af investorer i ser mest givtig for jeres forretning. Ligeledes er det også afhængig af behovet af kapital og viden i har brug for etc.. Generelt kan i gå udfra at en investorer vil søge så stor indflydelse og profit som muligt, da han gerne vil kunne kontrollere sin investering. Prøv først at kigge på et indlæg jeg lige har lavet omhandlende dette område, tror det vil besvare en del af jeres spørgmål.

Med venlig hilsen

Kim

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:55

Hej Svensker,

1. Du kommer ikke nemt i direkte kontakt med en investor, men du kan kontakte en række virksomheder, som hjælper dig til at få kontakt til investorer. Ved at søge på "Investor" på Google kommer der mange af disse firmaer frem.

Fælles for dem alle er, at de kræver at I har 100% styr på jeres forretningskoncept og skrevet en realistisk forretningsplan. Hvis du har behov for hjælp til din forretningsplan, så tilbyder jeg gratis hjælp via InvestorKapital.dk. Hvis dit koncept er godt, vil jeg også kunne finde din investor.

2. Det er meget forskelligt, hvordan din investor skal aflønnes for sit bidrag, men som oftest er løsningen, at en del af din virksomhed overdrages til investor. Det betyder så samtidig, at en del af dit overskud også skal betales til investor. Mulighederne er dog mange, og det kommer helt an på jeres koncept, og jeres forretningsmodel.

3. Der kan ikke gives et konkret svar på, om det er bedst med ApS eller A/S. Det afhænger helt af situationen. Overfor jer og investor betyder det intet om der etableres det ene eller det andet, men kapitalbehovet er forskelligt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)