Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du gerne vil have en investor(e), så skal du....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Rigtig mange aminoer forsøger igennem dette forum at finde en investor til deres ide/forretning eller lignende, men desværre indeholder deres indledning meget sparsom information, hvilket giver et begrænset resultat efter min bedste overbevisning.

Derfor håber jeg, at denne tråd an rede lidt bod på dette, i nedenstående har jeg beskrevet nogle generelle emner, som en sådan type indlæg burde indeholde, om dette er fyldestgørende er så det store spørgsmål, men hvis ikke er jeg nu sikker på at der er nogle andre aminoer der kan spæde til.

• Kortfattet profil og baggrund (evt.  under ens profil)
  • Idegrundlag (afhængig af hvor ”hemmeligt” det skal være)
  • Markedsanalyse

"Foreløbig" forretningsplan: http://www.startvaekst.dk/forretningsplan

Disse kan være mere eller mindre omfattende men hvis ikke den indeholder nedenstående emner skal disse tilføjes

• Profil af ønsket investor(e)
  • Exit strategi for denne eller /disse
  • Budget
  • Etableringsbudget
  • Budget for afkas
  • Udvikling / fremtid
  • ”Indehaver” bidrag/investerng
  • ”Indehaver(e)” indsats fuldtid/deltid
  • Holdet / netværket

Selvfølgelig er det ikke muligt at beskrive alt dette i en tråd, men skal kunne leveres via mail e.l. og bør understeges at disse er lavet. Ydermere er det vigtig for personen der ønsker en investorer at gøre op mig selv, hvorvidt det er en investorer eller partner man vil have have, begge kan have sine fordele og ulemper

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:01

Hej Kim.

Jeg syntes det er rigtig godt at du gør opmærksom på de ting, som en seriøs investorsøgning kræver.

Der er mange herinde på Amino, som godt kunne trænge til at læse dit indlæg igennem, en gang eller to.

Jeg vil fremover henvise til denne tråd, hvis jeg oplever en mangelfuld investorsøgning.

Mvh.

Casper.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 15:41

Udover at ovenstående helt sikkert vil vække flere seriøse investores interesse (forudsat selvfølgelig at der er hold i det.. Wink) tror jeg det er en rigtig god process for "idé-folkene", der bare brænder efter at realisere deres idé, at sidde og regne på lidt budgetter og formulere nogle realistiske investorbetingelser. Det er måske ikke det sjoveste, men det kan virkelig biddrage til at få idéen op på et højere niveau. Den skal måske vinkles lidt anderledes eller udføres i større eller mindre udstrækning en først antaget for at kunne lave et fornuftigt setup - hvor økonomien også holder. På den måde tror jeg faktisk det "tunge og kedelige arbejde" kan være et vigtigt led i en kreativ process, der gerne skulle føre til den fantastiske idé der kan få mega-succes.

Rigtig godt indlæg - tak for det. :)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:39

>Kim:   Det er så sandt som du har skrevet. Jeg vil da nødig være lyseslukker for dit indlæg, men det har været oppe at vende mange gange, hvor der var været gode input til en præsentation når man søger investorer. Desværre er der ikke mange, der har brugt indlæggene - det har i hvert fald ikke hjulpet. Men hatten af for dit forsøg - og håbe på (!!) at de søgende bruger bare noget af det.

Hilsen Jakob

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 18:51

Casper: Mange tak, så må vi bare håbe at de bruger det

Michael: Mange tak, og deler din mening om at budget planlægning, ofte ændrer ens forretningsgrundlag, hvilket jo er en sund proces. De tunge arbejde, kan virke tung og uoverkommeligt, men min erfaring er at nå man først er kommet i gang – ligeledes forholder det sig med forretningsplanen, bliver det i realiteten rigtig interessant for de fleste. Da det skaber perspektiv og danner grundlag for yderlig kreativitet. Den indledning har jeg dog svært ved at tyde, men tolker det som om, at du håber at udførselen af dette giver bedre interesse for investorer og bedre forretningsgrundlag for ideudviklerne

JakobN: Mange tak, dog er jeg tilfreds, hvis vi blot får påvirket en eller to til at udføre ovenstående inden der søges efter investor(e). Hvorvidt indholdet er gengivet i andre indlæg er så ”sandt som du har skrevet”, men ”Repetition is the mother of skills”, hvilket understreges i mange indlæg i dette forum ☺ eks. SEO.

Mange pinsehilsner

Kim

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)