Min kæreste skal udtræde af et APS og i den forbindelse er vi usikre på, hvor vidt det er ok at hun udsender et nyhedsbrev til samtlige kunder i kartoteket om hendes udtræden og en venlig henstilling om at tilmelde (eller måske framelde) sig hendes nye nyhedsbrev som kommer til at ligge på hendes egen hjemmeside.
Hmmm... den var vist lidt svær
med andre ord.
Er det ok at tage en kopi af kundedatabasen og sende dem en mail om at de bedes afmelde sig, hvis de ikke ønsker flere henvendelser.
Det er en træls situation. Jeg kan fornemme at din kæreste og den resterende del af selskabet er kommet i uoverensstemmelse. Hvad grunden er er mig uvedkommende, men hvad siger samvittigheden? Er det ikke bare at kaste mere brænde på bålet at lave sådan et "move" i sidste sekundt? Jeg er ikke jurist, men hvis udtrædelsen er formel og vedtaget, så kan selskabet vel sagsøge din kæreste for at misbruge en database, som er hende uvedkommende...
Hvis jeg som bruger af et site fik en mail om at jeg nu skulle huske at afmelde denne mail og ikke bruge sitet mere (selvom det eksistere) så ville jeg nok rynke på næsen og tænke "what the **** is this?"
Jeg vil mene det er spam, hvis ikke personerne selv har tilmeldt sig det nye nyhedsbrev.
Ja klart, det er spam hvis det er fra et andet nyhedsbrev. Men...
Jeg forstod spørgsmålet som værende, at StoreG''s kæreste endnu har adgang til at kunne sende fra det oprindelige nyhedsbrev. Altså hvor brugerne allerede har tilmeldt sig. OG at hun vil sende denne "notits" ud, inden adgangen lukkes. Er dette korrekt?
Dette vil ikke være juridisk lovligt, da databasen ejes af firmaet som i dette tilfælde er et aps. Hvis firmaet stævner hende for at stjålet kunder fra dem vil de vinde uden at blinke og kan faktisk kræve hendes aktiviteter stoppet med et fogedforbud.
Desuden mener jeg heller ikke at man kan tillade sig at tage kunder med som man har fået betaling for at skaffe.. :/ Har hun / er hun apartshaver i firmaet ??
Tror det er meget individuelt hvordan modtageren opfatter sådan en mail. Personligt vil din kone tabe min sympati for hende, hvis hun siger farvel på den måde! Det virker for mig som et desperat træk - og samtidig lige lovlig smart. Det er som sagt kun en personlig holdning, og andre herinde har sikkert en helt anden :)