Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bing - Beta

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne være så godt, men det er stadig det samme l...

Et par eksempler:

• Du indtaster et fejlstavet ord og bing viser alle de sider, hvor webmasteren har stavet ordet forkert - med 99% sikkerhed får du ikke ret mange resultater.
  • Google gør det samme, men foreslår dig samtidig en søgning på ordet, hvor det er stavet rigtigt.
  • Du søger på "webdesign" og på bing er geotargeting åbenbart begrænset til deres annoncer. I hvert fald er annoncerne fra DK, mens resultaterne primært består af tyske og hollandske resultater.
  • Google viser annoncer og resultater fra DK.

Du søger på "webdesign" og vælger "kun dansk".

Hos bing er de 4 første resultater:

1) Bureau1.dk - en splashside, der fortæller, at siden er flyttet til et andet domæne.
2) bjerg-ko.dk - en multiemediedesginers private hjemmeside.
3) tpw.dk - endelig noget, der ligner noget med webdesign, men ak..nok ikke højeste kvalitet. Skru ned for for din højttaler, hvis du ikke er til klassisk musik.
4) behrendt.dk - firmaet er lukket og har været lukket længe. Tror det er flere år siden.

Hos Google er resultaterne:

1) timmer.dk
2) altero.dk
3) Alphasite.dk
4) webnestor.dk

Alle 4 resultater er ved nogenlunde, hvad jeg kunne forvente som bruger.

Mellem 3 og 4 får jeg så også lige nogle lokale resultater for webdesign nær min by - Horsens.

Det overgår min forstand, at MS med lanceringen af bing endnu en gang skuffer, når det kommer til kvaliteten af søgeresultaterne.

Hvorfor kan MS ikke lave en søgemaskine med "de rigtige resultater". De har pengene og for penge kan man vel købe de rigtigeudviklere og den rigtige teknologi?

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 10:29

Heh, der er sikkert en grund til så, at nogle driftige IT-folk fandt på at Bing måtte være et rekursivt akronym for: Bing Is Not Google Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja mit umiddelbare indtryk af bing er lidt det samme som at komme hjem til et hus hvor der har været indbud. Der mangler en masse ting, og alt det rod der er tilbage kan man ikke hitte hoved og hale i.

Vil dog sige at jeg kun har brugt 10 min på at rode rundt, så kan godt være mit umiddelbare indtryk ikke er det rigtige..

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 11:18

Christian Senna:

Ja mit umiddelbare indtryk af bing er lidt det samme som at komme hjem til et hus hvor der har været indbud. Der mangler en masse ting, og alt det rod der er tilbage kan man ikke hitte hoved og hale i.

Vil dog sige at jeg kun har brugt 10 min på at rode rundt, så kan godt være mit umiddelbare indtryk ikke er det rigtige..

Der tror jeg faktisk du rammer noget essentielt som MS tydeligvis ikke har forstået... Folk har ikke tålmodighed til at blive hængende og finde ud af hvordan det fungerer bedst. De vil have gode resultater første gang, ellers skrider de og kommer ikke igen...

Sørgeligt at MS ikke har fårstået at når de lancerer sådan en service skal den fungere i hvert fald nogenlunde fra starten af... ellers bliver det ekstra svært for dem at skabe en succes... de skyder sig selv i foden her efter min mening.
Forstå det hvem der kan...

Men det er jo ikke første gang... og nok heller ikke sidste! Surprise

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Janno.

Ja tror du har helt ret. og er enig i hvor uforståeligt det. 

Og ja med det resultat jeg fik efter 10 min kan jeg godt forstå hvis folk bliver hos Google. Nu må vi jo se hvor store ændringer der kommer, hvis der kommer nogen, og om det er for lidt og for langsomt.

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 11:24

http://www.bing.com/images/search?q=hat+filterui%3aaspect-tall+filterui%3acolor-bw+filterui%3aphoto-graphics+filterui%3aface-portrait&scope=images&filt=all&qpvt=hat&FORM=R5FD17

Surprise Sindsygt!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:34

wolfie:

http://www.bing.com/images/search?q=hat+filterui%3aaspect-tall+filterui%3acolor-bw+filterui%3aphoto-graphics+filterui%3aface-portrait&scope=images&filt=all&qpvt=hat&FORM=R5FD17

Surprise Sindsygt!

Det eneste af de 5 søgekriterier som er opfyldt her, er at alle billeder er sort hvid. Embarrassed og af  hoved/skulder 2 ud af 5 er en start, men på en simpelt søgning som HAT, burde man forvente et resultat hvor der i det mindste var hat på alle personer. Det er lækre definationer man kan bruge, men det er jo ligemeget når de ikke virker.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:36

Men kan se det hele virker en del bedre i billed søgning når man ikke benytter sig af alle de små detaljer

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 12:17

Jeg har også kun brugt forholdsvis kort tid på bing, men det ændrer ikke min opfattelse af, at resultaterne ikke er gode nok.

Hvis de virkelig vælger, at bruge 100 mio $ på markedsføring af Bing tror jeg desværre mine MS aktier falder endnu mere end de godt 32% de er faldet det sidste års tid.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)