Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google analytics / Afvisningsprocent

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsan.

Jeg har i længere tid siddet og stirret på en afvisningprocent på 60%-70%, og jeg står rimelig uforstående overfor problemet.

Jeg har en ide om, at afvisningsprocenten dækker over timeouts, 404 o.lign problemer - men hvad katten gør man ved det?

Jeg kørte i starten på en pænt belastet surftown-server, og da sitet er joomla-baseret, kan jeg godt forstå at der er en del timeouts - nu kører jeg på dedikeret server, med massere af luft, så det problem bør være elimineret.

Er der nogen der ved noget om det her, og kan hjælpe mig et skridt videre - eventuelt til at finde rootcause til de mange afvisninger?

På forhånd tak.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 11:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Munksgaard

Du kan tage det helt roligt... ordet afvisningsprocent er bare endnu en dårlig google oversættelse...

Det der tales om er din bounce-rate som står for de mennesker der kun ser en enkelt side når de besøger dit site.
Det har intet at gøre med timeout og 404-fejl.

Hvis en bruger eksempelvis går ind på din side, og blot klikker videre fra en af dine adsense annoncer, tæller de i den statistik, og da det er et af dine mål, er det ikke nødvendigvis negativt i dit tilfælde.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 11:51
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 12:39

Ahh - Bouncerate = Afvisningprocent. Jeg burde nok have undersøgt betydning lidt mere, inden indlægget, istedet for bare at lave min egen fortolkning af ordet.

...og som Janno meget fint er inde på, er en lavere bouncerate for mit vedkommende nok mere noget med mit ego, end med sites funktion, for somThorborg siger "Jo grimmere et website er, jo mere travlt har folk med at trykke på ads, for at komme væk". Big Smile

Den anden del af det, er så også, at sitet er temmelig godt indekseret fra google af, så når folk rammer én artikel, og har læst den - så er der sandsynligvis ikke meget mere de skal bruge på sitet.

Tak for input, begge to.

/Mikkel

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 12:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

M_Munksgaard:
somThorborg siger "Jo grimmere et website er, jo mere travlt har folk med at trykke på ads, for at komme væk". Big Smile

Ja, hans beskrivelse rammer meget godt hvad mange adsense eksperter siger... omend de fleste benytter et lidt mindre floromvundent sprog end Martin har for vane at gøre... Stick out tongue

Men hans taktik virker, den vækker folk... og stiller dem til ansvar for dem selv... eller hvordan man nu skal udtrykke det, du ved sikkert hvad jeg mener...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 12:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Der er mange, der misforstår eller ikke kender til "bounce rate", hvilket også var grunden til at jeg tog det op i min Google Analytics tema-uge (du kan læse mit indlæg om bounce rate her).

Men vi skal jo også have gjort noget ved din høje bounce rate. Jeg vil foreslå, at du kigger lidt på din trafik i Google Analytics og se, hvilken trafik, der bouncer. Er det trafik fra henvisningswebsteder (som Google Analytics så flot kalder det) eller fra dine Adwords-kampagner eller fra det organiske resultat i Google? Hvis alle trafikkilder har lige høj bounce-rate bør du nok teste på din side. En side med rigtig høj bounce rate er bestemt værd at lave tests på. Det er ærgerligt at smide så meget trafik væk (medmindre formålet er, at de skal klikke på dine adsense reklamer selvfølgelig).

Afhængigt af, hvilken type hjemmeside, det drejer sig om, vil jeg anbefale at du opsætter en A/B split test for at se, om du kan nedbringe din bounce rate/øge din konverteringsrate.

Mvh

Molvins

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 21:08

Hej Molvins.

Tak for dit indslag - jeg har læst din artikel, og den giver ihvertilfald stof til eftertanke.

Jeg kan godt se, at skal det her være mere givtigt, er jeg tvunget til at sætte mig ned, og kigge mere på de tal der står i Google analytics.

Langt hen ad vejen har projektet været drevet af teorien om, at der bare skulle content på siden - så skulle trafikken nok komme. Der er nu 70 artikler, så måske man skulle begynde at rette op på kvaliteten af artiklerne, og gøre mere ud af selve markedsføringen.

Jeg er også lidt blank mht at holde på besøgende, altså at skabe et community - jeg er startet i det små, med at man kan skrive kommentarer - men kvaliteten af artilkerne er tilsyneladene i en stand, så det ikke fordrer brugerne til dialog.

Hmmm...der er vist meget at lære endnu, kan godt mærke man er totalt newbie, når det kommer til at tiltrække opmærksomhed, og holde på de besøgende...

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 01:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen selv tak da... Altså med godt indhold, så er du allerede langt. Men når så trafikken begynder at komme, så skal du jo kigge på, hvordan du kan fastholde dem. Een oplagt mulighed er "relaterede artikler". Det er en god idé at "friste" den besøgende med nye og spændende ting.

Sørg også for at dine overskrifter minder om sådan noget, folk vil google. F.eks. "hvad er bounce rate" eller "hjemmeside hacket" eller "fjerne frugtsaft på hvidt tøj" etc. Det kan give god trafik fra søgemaskinerne.

Det er ikke sådan ligetil at starte et community. Når du skriver dine artikler, så prøv at lægge op til debat. Evt. kan du afslutte artiklen med det spørgsmål eller bede læserne om at dele deres erfaringer.

Der er altid meget at lære. Når du har lært een ting, så opdager du et nyt. Det er dét, der er så fedt ved www. Så håber, du nyder det. Men din webstatistik er et rigtigt godt sted at blive klogere på din hjemmeside og dine besøgendes adfærd.

Mvh

Molvins

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)