Hejsan. Jeg har i længere tid siddet og stirret på en afvisningprocent på 60%-70%, og jeg står rimelig uforstående overfor problemet. Jeg har en ide om, at afvisningsprocenten dækker over timeouts, 404 o.lign problemer - men hvad katten gør man ved det? Jeg kørte i starten på en pænt belastet surftown-server, og da sitet er joomla-baseret, kan jeg godt forstå at der er en del timeouts - nu kører jeg på dedikeret server, med massere af luft, så det problem bør være elimineret. Er der nogen der ved noget om det her, og kan hjælpe mig et skridt videre - eventuelt til at finde rootcause til de mange afvisninger? På forhånd tak. |
Hej Munksgaard
Du kan tage det helt roligt... ordet afvisningsprocent er bare endnu en dårlig google oversættelse...
Det der tales om er din bounce-rate som står for de mennesker der kun ser en enkelt side når de besøger dit site.
Det har intet at gøre med timeout og 404-fejl.
Hvis en bruger eksempelvis går ind på din side, og blot klikker videre fra en af dine adsense annoncer, tæller de i den statistik, og da det er et af dine mål, er det ikke nødvendigvis negativt i dit tilfælde.