Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har brug for KAPITAL til solidt koncept! Hjælp

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér

Håber der er nogle søde mennesker herinde som kan hjælpe med lidt informaton omkring finansieringsmuligheder til opstart af virksomhed.

Jeg kan desværre ikke fortælle om mit projekt på nuværende tidspukt, da der ikke er blevet skrevet kontrakt mellem mig og ......... endnu.

Jeg kan sige at det er en service hjemmeside i USA.

Men mit spørgsmål er: Hvad gør jeg rent finansieringsmæssigt. Jeg mener man altid bør finde ud af inden man starter sit projekt, om man overhovedet kan finansiere projektet hele vejen gennem den (måske) svære opstartsfase indtil VS. er bæredygtig. Så det er jeg gået igang med. Jeg har kun selv en lille kapitalformue. Chancen eller muligheden om man vil, kom bare pludseligt, så 2 år for tidligt rent økonomisk for mig.

Skal jeg ud og finde investorer el. hvad, og hvad betyder det evt. for mit ejerskab?

Håber i kan hjælpe mig hurtigt

Med Venlig Hilsen

JSS

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 01:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

måske skulle du bare opgive da du vil ikke give nogen informationer det er da mindste man kan forlange som investor.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 01:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej JSS,

Det er meget svært at råde dig her, da de mest basale oplysninger mangler.

Men jeg kan sige så meget, at hvis virksomheden skal ejes og drives af et dansk selskab, så har du følgende muligheder:

• Låne kapital
  • sælge anparter/aktier/ejerandele

Hvis du skal låne dig til kapital, så kræver investor næsten med garanti en form for sikkerhedstillelse, hvilket kan være i dine aktiver, som hus eller lejlighed, evt bil.

Hvis du sælger andele af virksomheden, så vil du aflevere en forholdsmæssig stor medbestemmelse til din(e) investor(er).

Med andre ord, dit ejerskab reduceres betragteligt i tilfælde af at du får flere ejere ind, men skriver du en ordentlig forretningsplan og aftaler et fornufigt exit fra starten af, så bliver virksomheden med tiden din alene.

Tilmeldt 27. Apr 09
Skrevet kl. 02:12

Det klart. Men ikke offentligt. Jeg er dog ikke ude efter en investor på nuværende tidspunkt, da jeg gerne vil have undersøgt de muligheder jeg har for finansiering. 

Ellers fungerer det sådan, at du kontakter mig på min mail med dine kontaktoplysninger, og jeg sender dig en hemmelighedsærklæring til underskrift. Du får indsigt, og hvis du så stadig er interesseret efter gennemgang, kan vi jo drøfte det videre forløb yderligere .

Men du er velkommen til at sende mig din mail, og så vil jeg kalde dig investor 1. Hvis det så bliver aktuelt med en investor når jeg er færdig med min research, så vil jeg sende en mail ud (det med skråskrift) og så kan du kontakte mig hvis du stadig skulle være interesseret.

Med venlig hilse

JSS

Tilmeldt 27. Apr 09
Skrevet kl. 02:25
Den skal lige forstås rigtigt, selvfølgelig søger jeg investor, men uden medbestemmelse i Virksomheden. Men jeg regner stærkt med at det bliver en enkeltmandsvirksomhed. De andre virksomhedsformer bliver for store til at starte med (for mig). Men måske var et Aps også en god mulighed. 2  stærke hoveder er vel bedre end et. Hvis der er nogen som har et råd der, er i også velkommen. Det går vel også lidt i hånd med finansiering.

Flemming 1970:

Har du måske nogle ideer hvor jeg kan henvende mig, udover min bank. Ydes der ikke nogle former for lån til iværksættere mere?

Men du må jo sige hvad du skal vide, så må jeg se om jeg kan fortælle mere.

Tak for svaret.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:47

Jss:

Har du måske nogle ideer hvor jeg kan henvende mig, udover min bank. Ydes der ikke nogle former for lån til iværksættere mere?

Hej Jss,

Du kan få opbakning fra Vækstfonden: http://www.vaekstfonden.dk/

Det fungerer på den måde, at du kontakter en bank, som vil låne dig pengene, hvorefter Vækstfonden går ind og tager risikoen for lånet. Det er således et almindeligt banklån, men hvor banken måske er lidt mere risikovillig, da de ikke bærer hele risikoen selv.

Jeg har selv investeringsvillig kapital og er i gang med at udvikle InvestorKapital.dk (hjemmesiden er ikke færdiggjort endnu). Projektet er dog i fuld gang, hvor jeg har både tilknyttet et par iværksættere og nogle investorer.

Det foregår på den måde, at iværksætteren skriver en forretningsplan, som jeg opkvalificerer i samarbejde med iværksætteren, indtil den er klar til at blive præsenteret for investor.

Selve forløbet er gratis for iværksætteren. Derfor forbeholder jeg mig også retten til at afvise ethvert projekt, som jeg ikke mener kan føre til et fornuftigt afkast for både iværksætteren og investoren.

Jeg arbejder ærligt, og du skal ikke være bange for at jeg stjæler din idé. Jeg har på ingen måde selv tid til at gennemføre dit projekt, og hvis jeg skal ansætte en person til at gøre det, hvorfor så ikke bare indgå en aftale med dig fra start?

Det er jo dig som har den specifikke viden omkring projektet, og at starte et projekt med folk som ikke har den dybe viden og engagement for projektet vil være dødsdømt på forhånd.

Send en mail fra kontaktformen på InvestorKapital.dk, hvis du ønsker at vi skal se på mulighederne.

Hilsen Martin

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej JSS,

Jeg er ikke potentiel investor i dit projekt, men giver dig blot nogle råd med på vejen. Wink

Som Martin skriver, er der Vækstfonden, men så vidt jeg ved, så er bankerne ekstremt tilbageholdende med udlån på trods af Vækstfondens kaution for 75% af lånet. Det skader dog aldrig at prøve, men som Martin også skriver, så skal din forretningsplan, likviditetsoversigt og budgetter og spille max, inden du skal gøre dig forhåbninger om at få en bank med på vognen. Specielt, hvis de har problemer med at forstå konceptet, som mange bankfolk har.

Held og lykke med det.

Flemming

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 18:13

Hej Martin

Har du prøvet et forløb med vækstfonden ???? siden du vælger at reklamere for dem. Min erfaring siger nemlig det direkte modsatte. De er gammeldags, ikke til at arbejde med og 80% af dem der bruger tid og mangler hjælp ender med at spilde en god portion energi og tid på intet.

Men desværre har JSS ikke givet noget information om hvilket et segment virksomheden ligger i så det er lidt svært at sende ham i den rette retning.

dbh og nyd resten af ferien

Brian

Fra Odense
Tilmeldt 23. Apr 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:26

Ja, lige pt. er der et stort behov for oplysninger når der skal rejses kapital. Derfor foreslå jeg at du udarbejder dokumentation samt udførlig forretningsplan for at få adgang til den nødvendige kapital.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:38

Prøv banken. Hvis det er solidt som du skrive så er der ingen problemer.Yes

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)