Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - virus...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har fået en virus - trojanske heste. (de er kommet via en mail som er lavet så det ser ud som om det er fra UPS i USA med trackingnummer).

Vi har nu kørt virus scan via Symantec og virus er fundet og vi får meddelelsen at den er fjernet og alt er ok.

Men når vi genstarter - så er der stadig en »Warning« over hele skærmen. Man kan godt arbejde alligevel.

Er der nogen som har forstand på hvad vi så gør?

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Delinda har lavet en gruppe der hedder IT sikkerhed. Her har hun et par gode råd og navne på det software som måske kan hjælpe dig. Du kan finde gruppen på min profil. Finder du ikke hvad du leder efter, så er jeg sikker på hun kan hjælpe.

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:41

Hej Helle.

Ærgerligt med virus, det er altid irriterende. Men er det mon en af de vira, som også ændrer dit baggrundsbillede? Hvis selve virussen er væk, så mangler du blot at skifte til et mere behageligt billede i baggrunden af Windows, så er alle spor (forhåbentlig) væk.

En af mine kunder oplevede en virus af denne type engang, og da virussen blev fjernet, var baggrunden, den havde indsat, der stadig. Vi skiftede baggrunden, og alt var som det skulle være igen.

Dbh. Kasper

Alt det bedste,

Kasper.

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 11:50

Jeg vil foreslå at du tage fat i eksperterne. Dem finder du på eksperten.dk, hvor du opretter dig som bruger og forklarer dit problem under http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/.

Nemt og gratis - afhængigt af tidspunktet kan det tage kortere eller længere tid inden du får hjælp.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:02

Helle - houseofkids.dk:

Vi har fået en virus - trojanske heste. (de er kommet via en mail som er lavet så det ser ud som om det er fra UPS i USA med trackingnummer).

Vi har nu kørt virus scan via Symantec og virus er fundet og vi får meddelelsen at den er fjernet og alt er ok.

Men når vi genstarter - så er der stadig en »Warning« over hele skærmen. Man kan godt arbejde alligevel.

Er der nogen som har forstand på hvad vi så gør?

Mange hilsener Helle

Hej Helle,

Jeg har svaret på dit spørgsmål i denne tråd:

http://www.amino.dk/forums/p/60827/371166.aspx#371166

Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 12:07

Danmarks uden tvivl største eksperter inden for virus- og spywarefjerning, finder du på www.spywarefri.dk. Du finder ikke mere kompetente mennesker :-)

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:41

Download f.eks. Ad-aware og installer programmet.

Genstart computeren i fejlsikret tilstand og kør ad-aware.

Når den er færdig så slet alle dine midlertidige internet filer og midlertidige filer i windows/temp (eller temporary eller lign. alt efter version).

Genstart så maskinen igen og sikre dig at din anti virus virker som den skal.

I dag er mange af den slags "viruser" ikke viruser man spam om at du er inficeret og skal købe et bestemt program for at fjerne den - men de virker bare aldrig - typisk så vil den slags ligge sig i de midlertidige filer imens du rydder resten op.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Skrevet kl. 13:09
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)