Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.google.com:443

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvad er funktionen med www.google.com:443

Grunden til at jeg spørger er at jeg i den sidste tid har fået en hel del hits på www.mitdomæne.dk/www.google.com:443 fra en ip-adresse hjemmehørende i Skydstrup.

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Normalt kører man HTTPS (HTTP over SSL) på port 443. Jeg vil tro at det du ser er efterladenskaber fra en sårbarhedsscanner, der afprøver om din server kan bruges som HTTPS-proxy.

Vh.
Christian
Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 15:25

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Skrevet kl. 15:43

Christian Joergensen:
Normalt kører man HTTPS (HTTP over SSL) på port 443. Jeg vil tro at det du ser er efterladenskaber fra en sårbarhedsscanner, der afprøver om din server kan bruges som HTTPS-proxy.

Vh.
Christian

Hej Christian,

Tak for dit input.

En sårbarhedsscanner, der afprøver om din server kan bruges som HTTPS-proxy, lyder ikke som en jeg gider spilde båndbredde på. Uden at vide så meget om det lyder det som om at en eller anden i Jyderup (ikke Skydstrup, som jeg først skrev) har gang i noget stygt eller at vedkommendes pc er blevet inficeret med malware (?).
Burde jeg egentlig ikke blokere IP-adressen hvor hittene kommer fra: 87.59.40.46  ?

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Skrevet kl. 15:46

Hej Michael,

Tak for dit input.

På det pågældende domæne benyttes der pt ingen Google Apps og jeg ved ikke så meget om dem ud over at de bl.a. har en lækker kort funktion.

Hvad kunne der være af grunde til at en bruger i Jyderup forsøger sig med at lede efter en indgang til google Apps på et domæne hvor disse ikke forefindes?

Tilmeldt 22. Apr 06
Skrevet kl. 15:51
ThomasVJ:

Christian Joergensen:

Vh.
Christian

Hej Christian,

Tak for dit input.

En sårbarhedsscanner, der afprøver om din server kan bruges som HTTPS-proxy, lyder ikke som en jeg gider spilde båndbredde på. Uden at vide så meget om det lyder det som om at en eller anden i Jyderup (ikke Skydstrup, som jeg først skrev) har gang i noget stygt eller at vedkommendes pc er blevet inficeret med malware (?).
Burde jeg egentlig ikke blokere IP-adressen hvor hittene kommer fra: 87.59.40.46  ?

Du har formentlig ret. Jeg ville også antage at det var en malware-ramt computer et sted. Havde det været mig, ville jeg bare ignorere det - men du kan roligt blokere IP-adressen hvis det går dig på.

Vh.
Christian
Tilmeldt 22. Apr 06
Skrevet kl. 15:56
Jeg kom til at tænke på.Det kan også være at nogen et sted på din server linker til www.google.com:443 (altså uden https/http foran). Så vil browseren tolke det som en understi til den nuværende sti - altså et sted på "øverste niveau" på dit website.

Vh.
Christian
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:48

Hvis du har mistanke om, at det er en malware-ramt computer, ville jeg tage kontakt til TDC, som sidder med IP-adressen for at få dem - i det mindste - til at gøre deres kunde opmærksom på, at de sidder med en (potentiel) sikkerhedstrussel.

Kontaktoplysningerne finder du på Ripe.net/whois

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Skrevet kl. 16:00

Bjarke Klüwer:

Hvis du har mistanke om, at det er en malware-ramt computer, ville jeg tage kontakt til TDC, som sidder med IP-adressen for at få dem - i det mindste - til at gøre deres kunde opmærksom på, at de sidder med en (potentiel) sikkerhedstrussel.

Kontaktoplysningerne finder du på Ripe.net/whois

Done!

Tak for info.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)