Hej, Hvad er funktionen med www.google.com:443 Grunden til at jeg spørger er at jeg i den sidste tid har fået en hel del hits på www.mitdomæne.dk/www.google.com:443 fra en ip-adresse hjemmehørende i Skydstrup. |
www.google.com:443
- 1
Vh. Christian |
Så vidt jeg ved, er www.google.com:443 en indgang til Googles SSL via Google Apps. |
Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.
Hej Christian, Tak for dit input. En sårbarhedsscanner, der afprøver om din server kan bruges som HTTPS-proxy, lyder ikke som en jeg gider spilde båndbredde på. Uden at vide så meget om det lyder det som om at en eller anden i Jyderup (ikke Skydstrup, som jeg først skrev) har gang i noget stygt eller at vedkommendes pc er blevet inficeret med malware (?). |
Hej Michael, Tak for dit input. På det pågældende domæne benyttes der pt ingen Google Apps og jeg ved ikke så meget om dem ud over at de bl.a. har en lækker kort funktion. Hvad kunne der være af grunde til at en bruger i Jyderup forsøger sig med at lede efter en indgang til google Apps på et domæne hvor disse ikke forefindes? |
Du har formentlig ret. Jeg ville også antage at det var en malware-ramt computer et sted. Havde det været mig, ville jeg bare ignorere det - men du kan roligt blokere IP-adressen hvis det går dig på. Vh. Christian |
Vh. Christian |
Hvis du har mistanke om, at det er en malware-ramt computer, ville jeg tage kontakt til TDC, som sidder med IP-adressen for at få dem - i det mindste - til at gøre deres kunde opmærksom på, at de sidder med en (potentiel) sikkerhedstrussel. Kontaktoplysningerne finder du på Ripe.net/whois |
Done! Tak for info. |