Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frokostsandwich - hvilken målgruppe?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hedehusene
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg er ved at starte et frokostsandwichkoncept op i en mindre by. Sandwich'ene er ikke nogle smarte fancy opstyltede sager, men blot nogle helt almindelige sandwich, man ville lave derhjemme, hvis man havde tid om morgenen. Fyldet i vores sandwich er dog med hjemmelavet flæskesteg/oksesteg, så det er ikke færdiglavet produkter, men..... helt nede på jorden. Derudover tilbyder vi også levering.

Vi har lavet en hjemmeside, som dog ikke er helt færdig, så man kan bestille sin frokost online eller besøge os i vores butik (som vi ikke har endnu). Vi vil selvfølgelig gerne ud til folk medvores koncept, men jeg mangler nogle ideer til, hvem målgruppen også kunne være, udover alle virksomheder i området.

Hoved målgruppen er i første omgang "kontorfolket", som nemt har adgang til at bestille online. Dernæst tænker jeg på skoler: mange har en kantine, men udvalget er måske ikke så stort - sandwich 'ene skulle egentlig ikke være til elever, men til lærere og kontor/adm som jo ofte holder frokostmøder osv...   

Men så går jeg lidt i stå.. Andre idéer?

Pft.

Helene

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:00

Altså hvis i har en fysisk butik i indre by, er målgruppen vel alle der er på farten og spiser "fast food". Det er typisk unge og folk der har travlt.

Hva angår virksomheder, så er alle med minimum xx antal ansatte vel potentielle kunder, men tvivler på at I kommer ind der. Mange større firmaer har jo selv kantine osv.

Så var jeg jer, ville jeg helt klart satse på gade publikumet og gøre butikken kendt for byens bedste sandwiches mm... Det er nok der det største potentiale er i første omgang indtil i har et godt ry

Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Sep 06
Indlæg ialt: 53
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 12:01

Hej Helene,

Det lyder som en god ide. Hos os har vi ledt længe efter en "let frokostordning", og jeg tror at der er mange kontorfolk, der gerne vil tage i mod dit tilbud :)

Når du tænker på din målgruppe kan du prøve, at tænke på andre parametre end virksomhedstyper. Prøv eventuelt, at tænke på:

•    Geografi
•    Aldersgruppe
•    Køn
•    Virksomhedsstørrelser
•    Osv.

Når du tænker på, hvorfor de skal vælge dig, kommer du sikkert på flere parametre.

Du kan også prøve at tænke på, hvad der ”passer godt” til dine sandwicher – er der andre virksomheder i lokalområdet, som du kan samarbejde med. Det kunne eksempelvis være, at du leverede de dejlige sandwicher til den lokale bager – på den måde kan bageren tilbyde en let frokost udover morgenmaden til kunderne i bageriet og du kan sælge flere "produkter" på én gang.

vh Bobby

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 12:03

Sats på skolerne/daginstitutionerne - sælg konceptet 1 eller 2 sandwich (eller rugbrøds sandwich) og valgfrit 1 stk frugt

Held og lykke Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 12:10

Hej Helene,

Lyder som et interessant projekt :-)

Jeg er enig med de tidligere indlæg, om en hurtig sandwich på farten og de lokale virksomheder.
Et hint: Kontorfællesskaber er oplagte kunder. De har ikke altid noget industrikøkken til at lave mad, og får derfor leveret frokosten udefra.
Alternativt hvis de har mødelokaler de lejer ud, hvor det er inklusiv noget frokost af en art. Her kunne I også komme på tale.

Hvor meget konkurrence er der i byen? Fra pizzariaer, restauranter med frokosttilbud, bagere der har egne sandwich etc..?
Hvordan ligger I prismæssigt i forhold til disse?

Nu ved jeg ikke om det går i konflikt med jeres forretningsplan, men er der mulighed for at tilbyde noget catering-ordning, med lidt mere end bare sandwich?

Onlinebestillingen lyder som et rigtig godt koncept! Er udbringning en mulighed?

God fornøjelse med projektet :-)

Mange hilsner,
Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Hedehusene
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 12:14

Den by vi taler om er en mindre by, som ligger som den sidste inden fjorden starter :-) Så det er ikke en by man kører igennem tilfældigvis. Hvis man er her, er det fordi man har et ærinde i byen. Derfor kan vi ikke satse på gennemkørselskunder.

Idéen med bageren er god,men bageren har selv haft idéen før mig, derfor er han egentlig min største konkurrent...

Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:14
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)