Jeg overvejer p.t. at købe et par erhvervslejligheder (i øjeblikket er der butik og lager) med henblik på at oprette et mindre kontorfællesskab for selvstændige iværksættere. Min plan er at lave en række skrivebordspladser hvor der er adgang til diverse fællesfaciliteter, så som kopimaskine fax internet, telefon mm. derudover indrettes der et lille køkken, et wc, samt bademulighed.
Jeg stiller følgende til rådighed. kontorborde, stole, reoler, arkivskabe, telefoner, internet, skærm, tastatur, mus, kopimaskine, fax, printer, scanner og et stort veludrustet mødelokale, med plads til ca. 10-15 personer. Det eneste du skal komme med er din egen computer. Mødelokalet bliver indrettet med stort skrivebord og en række stole, samt et whiteboard og en projektor til præsentationer, Derudover vil jeg opstille en kaffemaskine og et mindre køleskab. Det vil selvfølgelig blive smagsfuldt indrettet. så du præsenterer dig godt for kunderne.
Du slipper for at skulle tænke på regninger til el,vand, alarm, forsikring, telefon/internet mm. da dette alt sammen vil være med i prisen. Det vil som sagt blive et mindre fællesskab da grundarealet ikke tillader en hel masse pladser. Jeg vil umiddelbart tro at der kan laves 12-14 gode store arbejdspladser, og der vil samtidig være plads til at man kan bevæge sig.
Placeringen i randers nordby giver nem adgang til motorvejsnettet, samt randers midtby. Derudover er århus hadsund hobro og viborg alle indenfor 30-45 minutters kørsel derfra.
Hvis der er nogen der allerede nu er interesserede i at være en del af dette fællesskab vil jeg meget gerne høre fra jer. Prislejet havde jeg forestillet mig ville ligge på omkring 1500-1800 kr pr. md. for en arbejdsplads og adgang til alle fællesfaciliteterne. Såfremt der er nok interesserede vil jeg kunne have det klart til indflytning i løbet af en til to måneder.
Det er ikke for at tage modet fra dig men dete findes i Randers, det ligger godt nok ude ved stor centret.
Der er sikkert plads til flere
Jeg har kontor i et kontorfællesskab i Hadsund ca. 30 km nord for Randers, og her er der virkelig vækst i kontorfællesskaber. Der er pt. to, og der er to mere på vej, så det er helt sikkert noget der er et stigende behov for.
Jeg startede selv med at leje et skrivebord, og efter et halvt års tid flyttede jeg så til mit eget kontor i samme bygning. Men jeg var glad for at kunne leje et skrivebord i starten, da jeg havde kort opsigelsesfrist, og begrænsede omkostninger. Hvis ikke firmaet kunne løbe rundt, kunne jeg også komme ud af det igen uden alt for store økonomiske konsekvenser.
Jeg hentede iøvrigt mine første, og min nuværende største, kunder mens jeg lejede skrivebordet. Alle folk som tilfældigt kom forbi fordi de havde et andet ærinde i huset. De ordre var ikke kommet hvis jeg havde sat derhjemme og arbejdet.
Hej Jan Bare rolig jeg har stadig mod på ideen :) Der er jo muligvis nogle der hellere vil sidde i stille lokaler i nordbyen :-)
Nej det er ikke på kassernen det er en gammel butik i området ved nørre boulevard. der er dog kun 155 kvm så jeg er bange for at der ikke er den store mulighed for at have lager tilknyttet. Jeg vil i bedste fald kunne tilbyde dig et lille lokale på ca. 6 kvm til lager
Alternativt vil jeg kunne indrette med lidt færre kontorpladser så du får et helt lokale med egen indgang på ca. 14 kvm.
Begge løsninger vil dog koste dig lidt mere end 1500 kr :-) da jeg jo tager plads fra andre arbejdspladser
Jeg skal heller ikke bruge 10 - 20 meter , det som kunne friste mig var lidt plads til de vare som man evt. havde paa auktion over nettet, ca. 1 - 2 m2 det er kun smaating jeg saelger, som haarspaender , pc mus, hovedtelefoner, smykker, mobil sucks, knive, ure og andre smaating som jeg importere.
Konkurrence er altid godt - så bare klø på med din idé. Hvis du vil vide lidt mere om den er findes nede i Mediehuset, så er der info her: http://www.upr.dk/.
I min søgen efter det, så løb jeg også over dette link: http://www.reu.dk/default.asp?page_id=22 det er Randers Erhvervs og Udviklingsråd der har postet det, og handler om netop den gamle kasserne. Hvis du vil vide mere er jeg sikker på at Bent dernede kan give dig mere information, han er smadder rar og ved en masse om hvad der foregår i området...
Du har ret det er altid godt med lidt konkurrence. Jeg skal nok kunne lave nogle lækre lokaler. Og forhåbentlig sætte en god husleje så jeg ikke skræmmer folk væk.
Der kommer dog til at ske nogle ændringer. Jeg vil stille følgende til rådighed. Kontorbord (muligvis hæve/sænke), stole, reoler, arkivskuffer/arkivskabe, internet, fax, kopimaskine, vand, varme, el, mødelokale, projektor, køkken, wc, og sikkert et par småting jeg glemmer.
Forsikring, telefon, print, og eventuel telefonpasning skal ske for egen regning. Men her vil jeg kunne være behjælpelig med at finde løsninger.
Mine umiddelbare priser vil ligge på 1100 kr. pr. mdr. for en alm kontorplads, og 1400-1500 kr. pr. mdr. for en plads i forretningslokalet. Hvilket jeg føler er en meget rimelig pris for ydelsen.