Jeg vil meget gerne høre jeres mening om hvad der vil være den bedste løsning til et site der som udgangspunkt kun skal sælge et produkt (måske lidt flere med tiden) fra en bestillingsside. Man vil kunne købe forskellige antal til forskellige priser og derfor forestiller jeg mig en indkøbsvogn er nødvendig. Sitet vil have 5-10 statiske sider, en bestillingsside og en blog samt et forum.
Jeg vil gerne lave det i opensource løsning som jeg selv (med min middel-viden) kan sætte op og vedligeholde.
Det virker lidt som overkill at opsætte det i et komplet shop system som fx Magento og egentlig vil jeg helst lave det i Wordpress, da der her er alt hvad jeg skal bruge - ud over mulighed for nemt at modtage Dankort. Jeg har kigget på WP e-Commerce plugin'et til denne løsning, men mangler her nem integration med en af de danske betalingsgateways.
Så spørgsmålet er hvad I mener jeg skal benytte til denne opgave? Jeg har ingen erfaring med Magento - kan man nemt skalere det ned til en helt simpel løsning med én bestillingsside?
Personligt der ville jeg vælge en enten en prestashop, hvis det er mange varer der er tale om, og der skal laves et shop system, der kan nemlig integres Blog/forum moduler, Desuden er min erfaring også at den er meget SEO venlig.
Eller en Wordpress, fordi den er så super simpel som den nu er, dog ikke hvis der skal sælges så mange varer på siden..
Tak for dit svar. Der er netop tale om meget få varer og et ønske om en simpel løsning. Jeg er ret tændt på Wordpress, men umiddelbart er der ikke nogen nem løsning til at kunne modtage Dankort i en WP shop - så vidt jeg kan se? (med mindre man sætter en professionel på opgaven og betaler sig fra det)
Du kan sagtens integrere en simpel webshop løsning ind i Wordpress... og du behøver ikke bruge wp-ecommerce - hvilket i din situation sikkert vil være overkill alligevel..
Men det kræver jo selvfølgelig lige at du får en programmør til at sætte betalingsløsningen op.. Jeg har tidligere fået integreret en simpel betalingsløsning, både til et enkelt produkt, men også til 3 forskellige produkter med 3 forskellige valgmuligheder til hver (9 produkter i alt).. og det fungerer helt fint.. (dog ikke så mange funktioner såsom relaterede varer, indkøbskurv og halløj, men det lyder heller ikke som om du har det behov)
Jeg er dog i gang med at udvikle et simpelt webshop plugin i samarbejde med op.dk - der skulle gøre det endnu nemmere at opsætte en betalingsløsning i Wordpress med dankort fra PBS (som det ikke pt er muligt i andre WP plugins at gøre)...
Kontakt mig evt for at høre mere om den mulighed, du kan godt se det plugin i action allerede, men skriv lige for at høre mere om det..
Ja det virker faktisk som en ganske fornuftig løsning. Jeg overvejer det helt klart.
Vi kan tilbyde dig en Magento shop til en fast lav pris på 9.995 inkl. design + professionel hosting og betalingsgateway i et år. Hvis du skriver til mig på rl SNABELA getashop.dk kan jeg sikkert også finde en god pris inkl. Wordpress.