Hej Stine Marie
Du får også lige mine tanker omkring det der med udsalg og priserne.
Selvfølgelig må ingen diktere dig priser og udsalgsdatoer, så du kan starte når du vil og til de priser, som du vil. Men som flere har været inde på, så tjener du jo mest ved at vente så længe som muligt med at holde udsalg og du kan få bøvl med leverandørene. Omvendt hvis du ingenting sælger og skal bruge likviditet til at betale regninger med, så er du jo nød til at gøre noget.
I "gamle" dage var der udsalg i August og Januar og det var til at regne med, men det kan du ikke længere. Mange har jo været presset økonomisk og flere holdt derfor udsalg allerede i November/December, selvom "normalen" var Januar. Der vil også være mange som starter allerede nu i Juni med udsalget.
I min egen butik har det hidtil været sådan at jeg holdt udsalg 1. Januar og 1. Juli, men jeg kan også se at flere og flere starter før og så kan man jo godt gå lidt i panik og begynde før, så jeg vil ikke lægge mig fast på noget, men se hvad resten af min branche gør.
Gode tilbud er jo en helt anden ting og er nærmest blevet et must, så det ville jeg også lave, hvis jeg var dig.. Det kan man jo gøre på rigtig mange forskellige måder. Tag 3 betal for 2. Nedsætte med x% osv. Så her vil mit råd være at du skal prøve dig lidt frem for at finde det, som dine kunder bider på. På nettet er gratis fragt også et kæmpe hit, så det kunne også være en mulighed istedet for at sætte priserne ned.
Mht. procenterne så starter jeg langsomt op. Måske har jeg enkelte ting, som jeg sætter ned med f.eks. 50% for at lokke kunderne indenfor. Andre varer er kun sat ned med 25% og det er selvfølgelig dem, som har solgt godt, for dem er der jo ingen grund til at forære væk :o) Og så til sidst sættes det hele ned med f.eks. 50% og noget endda helt ned til 60% og så er det altså træls, for så tjener man ingenting længere :o(
Håber at du kunne bruge det til noget og pøj pøj med udsalget..