Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Datoer for online udsalg?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har en online shop, hvor jeg gerne snart vi holde udsalg. Mit spørgsmål er, om der er nogle (uskrevne) regler for, hvornår man må holde udsalg? Og hvornår det i givet fald er? Hvis I ikke har et svar, må I meget gerne skrive jeres tanker, så jeg finder en løsning, hvor jeg træder andre forhandlere/leverandører mindst muligt over tæerne :)

Grunden til jeg overhovet spørger er, at mine leverandører snakker om en skæringsdato mht. udsalg. Jeg var ellers af den opfattelse, at det var det frie markeds kræfter, der gjaldt?

Mvh

Stine Marie

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 11:26

Hej Stine Marie

Du kan holde udsalg hvor og så tit du ønsker, lad være med at høre på andre der bliver sure over sådan noget. SÅ bare gør det!

Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 11:33

Hej Stine

Der er ingen som kan bestemme hvornår du holder udsalg, men hvis tror at du får problemer med dine leverandører hvis du holder udsalget for tidligt, så er det måske ikke det værd.

Et andet aspekt er jo også at du hurtigere minimerer din egen fortjeneste, men ellers kan du jo bare sætte enkelte varer ned fordelt over flere leverandører, så er der ingen som kan blive rigtig sure.

Bare en ide.

Mange hilsner, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 12:54
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Stine.

Ifølge loven må du holde udsalg to gange om året og det skal være varer, du har haft i shoppen til normalpris. (Du bestemmer selv tidspunktet).

Tilbud derimod må du have hele tiden og du må gerne købe hjem med den hesigt at sælge varen på tilbud.

Der er ingen grund til at blive upopulær hos leverandøren, ved at nedsætte varen "for tidligt". Du vil vel heller ikke bryde dig om, at have en vare til fuld pris i din shop, som din konkurrent har sat på udsalg. Det er for at beskytte forhandlerne (som du er en af), at leverandøren fastsætter en dato.

Du risikerer ydermere, at du bliver frataget forhandlingen, hvis du sælger for billigt.

Fra København V
Tilmeldt 27. May 09
Skrevet kl. 13:42

Hel alle,

Mange tak for svar :) Hvor er det fedt med så hurtig respons.

Jeg har selvfølgelig ikke lyst til at træde nogen over fødderne - hverken andre forhandlere eller leverandører, men samtidig synes jeg netop at det lige præcis har været meget oppe i medierne at de ikke må fastsætte en prispolitik.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra andre med online shops, gerne tøj, hvornår I normalt holder udsalg. Har I bestemte datoer eller hvordan? Og er der nogle, der f.eks. arbejder i fysiske tøjbutikker, hvor der er klare retningsregler for hvornår udsalget starter? 

God dag til alle!

Mvh 

Stine Marie

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 14:10
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Stine    .........     du får lige mine tanker

Jeg har en netshop, hvor jeg bland andet sælger tøj. Jeg holder udsalg i januar - ligesom "alle de andre". Jeg bruger udsalget til, at komme af med restvarer.

Derudover gør jeg løbende 2 ting:

1) Sender tilbud ud, som gælder et bestemt tidsrum og for enkelte varer

2) Sætter reststørrelser på tilbud

I din situation ville jeg tænke: "øv, de skal ikke bestemme, hvornår jeg skal holde udsalg", men jeg ville også tænke "hvilke konsekvenser kan det få for mig, at jeg begynder at presse prisene?"

Jeg har sev - flygigt - tænkt, at jeg skulle holde udsalg nu, hvor SP pegene vælter ud, men jeg vil hellere lade være, og sælge mine varer til fuld pris, nu mine kunder har råd ;-)  Men jeg vil nok lade et enkelt kanon tilbud eller 2 falde til mine nyhesbrevs modtagere

Hanne

NetMama.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 14:19
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Stine Marie.

Jeg har både netshop og fysisk butik med dame/modetøj, sko, brugskunst m.m.

Du har ret i, at ingen må diktere din pris. Omvendt er det vel ikke rimeligt at nogen "dumper" priserne på nettet, hvor de/vi jo naturligvis ikke har de samme omkostninger som i en fysisk butik.

Det er forskelligt fra by til by, hvornår udsalget starter. Her i Odense starter vi i begyndelsen af juni. Der er ikke nogen regler om at alle skal starte deres udsalg på samme tidspunkt. Jeg har selv prøvet at trække den lidt fordi, jeg er imod udsalg inden sommeren overhovedet er startet. Men hvorfor købe sommertøj hos mig, når man kan finde noget der er - næsten - ligså lækkert, hos naboen til halv pris? ;-)

Jeg har istedet valgt at sætte nogle af mine varer ned (dem der alligevel ikke rigtig sælger), men samtidig stadig have de bedste varer til fuld pris. Min erfaring er at jeg nu pludselig sælger meget mere.  A-varen er mere interessant fordi den nu er mere eksklussiv i forhold til B-varen som pludselig også er blevet interessant på grund af prisen. Samtidig signalerer jeg, at kunden ikke skal regne med at "de gode varer" bliver sat ned og derfor ligeså kan købe den til fuld pris.

Håber du kan bruge svaret.

Mange hilsner Miriam

Fra København V
Tilmeldt 27. May 09
Skrevet kl. 15:08

Sikke nogle gode svar :)

Jeg bruger også selv den med gode kampagne tilbud og restsalg. Vil bare gerne snart igang med udsalget :)

Rigtig god betragtning Miriam med at have "tilbudsvarer" og "eksklusive varer", som fremstår endnu mere interessante alene i kraft af deres priser. Den vil jeg skrive mig bag øret. 

En helt anden ting er, og nu bliver det vel i virkeligheden mere en debat, hvordan griber I udsalget an? Efter den Hollandske model med 20% i 14 dage, derefter 30% i 14 dage osv. Eller hvad gør I?

Mvh

Stine Marie

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 15:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Stine Marie

Du får også lige mine tanker omkring det der med udsalg og priserne.

Selvfølgelig må ingen diktere dig priser og udsalgsdatoer, så du kan starte når du vil og til de priser, som du vil. Men som flere har været inde på, så tjener du jo mest ved at vente så længe som muligt med at holde udsalg og du kan få bøvl med leverandørene. Omvendt hvis du ingenting sælger og skal bruge likviditet til at betale regninger med, så er du jo nød til at gøre noget.

I "gamle" dage var der udsalg i August og Januar og det var til at regne med, men det kan du ikke længere. Mange har jo været presset økonomisk og flere holdt derfor udsalg allerede i November/December, selvom "normalen" var Januar. Der vil også være mange som starter allerede nu i Juni med udsalget.

I min egen butik har det hidtil været sådan at jeg holdt udsalg 1. Januar og 1. Juli, men jeg kan også se at flere og flere starter før og så kan man jo godt gå lidt i panik og begynde før, så jeg vil ikke lægge mig fast på noget, men se hvad resten af min branche gør.

Gode tilbud er jo en helt anden ting og er nærmest blevet et must, så det ville jeg også lave, hvis jeg var dig.. Det kan man jo gøre på rigtig mange forskellige måder. Tag 3 betal for 2. Nedsætte med x% osv. Så her vil mit råd være at du skal prøve dig lidt frem for at finde det, som dine kunder bider på.  På nettet er gratis fragt også et kæmpe hit, så det kunne også være en mulighed istedet for at sætte priserne ned.

Mht. procenterne så starter jeg langsomt op. Måske har jeg enkelte ting, som jeg sætter ned med f.eks. 50% for at lokke kunderne indenfor. Andre varer er kun sat ned med 25% og det er selvfølgelig dem, som har solgt godt, for dem er der jo ingen grund til at forære væk :o) Og så til sidst sættes det hele ned med f.eks. 50%  og noget endda helt ned til 60% og så er det altså træls, for så tjener man ingenting længere :o(

Håber at du kunne bruge det til noget og pøj pøj med udsalget..

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra København V
Tilmeldt 27. May 09
Skrevet kl. 15:50

Hej Majbrit,

1000 tak for svar. Det var rart med lidt "historisk" viden om udsalgets udvikling. Jeg tror, det bliver midt/slut juni nu.

Tak for alles betragtninger - fedt der er så dynamisk herinde :)

God dag til alle!

Mvh

Stine Marie

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)