Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat - Kontrol besøg

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige fået et brev at Skat vil lavet et Konotrol Besøg pga. en landsdækkende kampagne.

Jeg har en ApS med kun mig selv og min kone ansat.

De skriver at vi skal have arbejedsseddler klar. Jeg arbejder som konsulent er det nok med timesheet?

Skat nævner ogsp en personalehåndbog.- skal jeg have en personalebog selvom det er kun mig og min kone ?

Hvad ellers kan jeg forventer fra besøget?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:33
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Umiddelbart lyder det som en form for arbejdsgiverkontrol. Det er en kontrol som SKAT gennemfører for at se om der bliver afregnet løn korrekt. Hvad bygger jeg så det på? Kun at de vil se timesedler og personalehåndbog (som du ikke er pligtig til at have). Personalehåndbogen er typisk et sted, hvor du blandt andet kan læse om hvilke goder virksomheden tilbyder sine ansatte - og dermed om der er nogle forhold som er skattepligtige....

ITZ:
De skriver at vi skal have arbejedsseddler klar. Jeg arbejder som konsulent er det nok med timesheet?

JA. Det skulle være rigeligt.

Sørg for at du er så ajour med dit regnskab som muligt, lav en kop kaffe til dem og hvis du har nogle spørgsmål i relation til SKAT så brug lejligheden til at stille dem. Ingen grund til bekymring.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:23

Det vil jeg også sige. Det lyder som en standardskrivelse som de bare udsender uden hensyntagen til virksomhedens omfang og art.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:31

Hej

Det er som regel også de relativ nye firmaer der får disse besøg, ikke kun for at være skrap, men især for at hjælpe på vej og om man gør tingene på rette måde..

SKAT kan godt være flinke, bare man har orden i papirerne og som andre skiver, kan man altid tage en snak samtidig om, hvad man er i tvivl om eller fremtiden.

mvh

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:52

Jo men pas alligevel på at det ikke bliver alt for meget "hyggebesøg". Selvom det kaldes service så vil der altid også være noget kontrol i det og evt. nogle afledte ændringer heraf

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 23:01

der er ikke lovkrav om timesedler...det er hetlt afhængig af jeres aflønning...hvis i f.eks får fast løn hver månede...der er mange virksomheder hvor man ikke laver timesedler, men feks bare har fast mødetid, andre virksomhed skal man være der i det omfang der er arbejde og får fast løn uanset timetal....det er en fordel med fastløn...så vil du heller ikke på et tidspunk få problemer med at have arbejdet for mange timer, hvis du en dag skulle få brug for understøttelse...men sørg for et ansættelses papir på jer...

Ingen krav om personale håndbog, det er et meget brugt begreb i det offentlige..

dere rmange ting du ikek behøver at have når det kun er familien der er ansat...feks er arbejds tilsynet ikke interesseret i sikkerhed når det er familien der er ansat i aps, hvorfor ved jeg ikke, men det svar fik vi...det gælder kun for andre ansatte, og dermed burde det ikke være nødvendig med apv...da det jo ikke gælder familie: kone, mand , børn.....man kan også kalde det omvendt diskrimination:)

de vil præsentere sig som en samarbjedspartner:)

100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Tilmeldt 11. Jan 09
Skrevet kl. 18:28

Hej

Vil bare gerne sige tak til jer allesammen for det store hjælp og super info.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 22:15

Vil blot tilføje, at det kan være en god idé at skrive alle sine spørgsmål ned, som man har til SKAT, så man ikke glemmer dem under hyggesnakken.

Tilmeldt 11. Jan 09
Skrevet kl. 21:06

Mange tak - det var en god ide.

Jeg har bestået kontrollen og de var meget sød med mig :o) . De havde to kommentar:

1. Jeg har en firma bil og det beløb (40.000 dkk) jeg skulle beskates af havde bare tilføjet til min forskudopgørelse oven på min løn, de ville gerne have at jeg havde angivet det til multidata således at det stå min lønseddler.

2. Jeg har en fri telefon og er beskattet de 3000dkk og de sagde at for 2009 kan alle husstands telefoner kunne køre under 3000dkk regel - de sagde dog at vi skulle være opmærksom på at det er ikke gældende i 2010 .

"All in all" et dejligt par timer og jeg fik svar på alle mine mange spørgsmål.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:17

Skattekonsulenterne:

Jo men pas alligevel på at det ikke bliver alt for meget "hyggebesøg". Selvom det kaldes service så vil der altid også være noget kontrol i det og evt. nogle afledte ændringer heraf

Jeg synes at Bent's bemærkning er meget relevant. Hvis der er noget som vi som virksomhedejere godt kan lide er det at fortælle om vores virksomhed. Som det korrekt nævnes er der netop et kontrolelement over et besøg. Som eksempel på metoder er selvfølgelig spørgeteknik men også almindelig observationer af hvad virksomheden har hængende på opslagstavler mv. (personalegoder) kan være nyttig information for den emsige skattemedarbejder....

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)