Nu prøver jeg lige om jeg kan finde ud af at formulere mit spørgsmål forståeligt uden at gøre det en kilometer langt.
Jeg har en blog på et domæne, som ligger ret højt på google hvilket giver mange besøgende derfra. Derudover har jeg min virksomhed på samme domæne, bare i en anden undermappe. Samtidig har den sit eget domænenavn. Jeg tror min host kalder det for et "tilknyttet domæne".
Virksomheden ligger allerøverst på google (både med sit eget domænenavn og med undermappens URL) hvis man søger på forskellige rare søgeord, og den placering vil jeg gerne beholde. Men jeg vil også gerne have siden over på sit eget webhotel, så jeg har en seperat statistik for den.
Hvis jeg gør det, vil jeg så miste min plads på google? Jeg har ikke budget til at investere i diverse SEO-løsninger, så jeg vil nødig ryge om på side 10.
Hvis jeg forstår spørgsmålet ret, har du to separate domænenavne hostet samme sted? Og du vil gerne flytte det ene domæne til en anden host, fordi du vil have separat statistik på de to?
Hvorfor installerer du så ikke bare Google Analytics på de to domæner fremfor at bruge din hosts statistik? Det vil i hvert fald løse statistik-problemet.
Og så for at svare på dit spørgsmål: Ja, du kan sagtens flytte et domæne fra en host til en anden uden at påvirke din placering i Google. (såfremt begge hosts ligger i Danmark, i hvert fald).
Når jeg flytter fra ét domæne til et andet, så plejer jeg at benytte 301 redirects til det - jeg har indtil videre ikke mistet nævneværdig søgemaskine-credit på det :-)
Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.
Hvis jeg forstår spørgsmålet ret, har du to separate domænenavne hostet samme sted? Og du vil gerne flytte det ene domæne til en anden host, fordi du vil have separat statistik på de to?
Hvorfor installerer du så ikke bare Google Analytics på de to domæner fremfor at bruge din hosts statistik? Det vil i hvert fald løse statistik-problemet.
Og så for at svare på dit spørgsmål: Ja, du kan sagtens flytte et domæne fra en host til en anden uden at påvirke din placering i Google. (såfremt begge hosts ligger i Danmark, i hvert fald).
Nej ikke helt - jeg har ét webhotel, med ét domæne, der hedder anarka.dk. Og mit virksomheds domænenavn peger så hen på anarka.dk.
Jeg har f.eks. kun én ftp adgang og én email - man bliver sendt videre til anarka.dk/kager hvis man taster sifbeth.dk. Heldigvis kan man ikke se det i adresse linien, så det ligner at det er et helt seperat domæne, selvom det ikke er det. Og så kan jeg vel heller ikke installere google analytics på domænet, når det ikke har en seperat "plads"?