Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påmindelse på faktura

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hilser pænt på alle

Jeg har et spørgsmål vedr. manglende indbetaling på en faktura
Jeg har erhvervet mig en kunde der fået et tilbud på en opgave ,og kunden har accepteret mit prisforslag
jeg har sendt en faktura ud på det aftalt beløb med en betalingsfrist på 7dage, der er så gået 6 dag nu og jeg har endnu ikke modtaget beløbet
Jeg ville gerne sende kunden en påmindelse på denne faktura ,men hvordan gør jeg det på det bedst mulig måde

Håber der er nogen af jer skarpe skarpe hjerner her inde ,der kan hjælpe mig

Med venlig hilsen
Gaya

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 10:31

Du bør ikke rykke din kunde, når fakturaen ikke en gang er forfalden.
7 dage er endda en lige lovlig kort frist.

Du bør vente til et par dage efter betalingsfristen. Hvis det er forudbetaling for en ydelse der endnu ikke er leveret, ville jeg nok ringe pænt til kunden, inden jeg sendte en påmindelse.

Det er vigtigt at rykke skyldnere og være lidt hård, men man skal heller ikks skræmme kunderne væk :-)

Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 84
Fra  Decode Skrevet kl. 10:32

Hej,

Min erfaring er at folk som regel sætter regninger til at blive betalt på den angivne betalingsdato. Så nogle gange går der også lige en dag før banken får overført pengene. Jeg synes derfor ay det er for tidligt at minde dem om regningen. Den skal jo slet ikke være betalt endnu.

Jeg minder personligt ikke mine kunder om en ubetalt regning før der er gået nogle dage eller en uges tid. De forsøger ikke at snyde, men alle kan jo have overset en regning.

Med venlig hilsen,
Bjørn Fridal

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:35

Hej Gaya,

Er ikke sikker på jeg jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, men er det 6 dage siden du sendte fakturaen ud sådan at den først forfalder imorgen. Hvis det er tilfældet, så skal du huske at kunden betaler til tiden, hvis de betaler imorgen - derefter vil der gå en dag inden de er på din konto.

Jeg ville som kunde blive irriteret hvis jeg blev rykket inden fakturaen forfalder.

Tilmeldt 23. May 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:48

Det er måske en lidt kort betalingsfrist 7dage ,hvad er den normal betalingsfrisk?
Det er forudbetaling for en ydelse der endnu ikke er leveret (projekt opstart)
Hvor mange dage udover betalingsfristen skal jeg lade gå ,før jeg skriver en påmindelse?
jeg er bekendt med vigtigheden at rykke skyldnere og være lidt hård, men ikke skræmme kunderne væk

Jeg efterlyser lidt hvordan man skriver en evt påmindelse( hvordan man stille den op og hvordan man formulere den)
har du evt et bud på dette ??

Venligst
Gaya

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 11:03

Mine påmindelser ser sådan ud - og de virker normalt godt.

Den seneste er sendt dd, altså en del dage efter forfald, men der har jo også været nogle fri- og helligdage.
Ellers venter jeg typisk 4 - 5 dage efter forfald

Betalingsfristen for køb af varer på ordre nr. 14178 af 24-4-2009, var den 15-5-2009.
Beløbet på DKK 1.507,00 er os desværre endnu ikke i hænde.
Vi forventer, at beløbet indbetales snarest på vores konto 0000 - 0000000000.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)