Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Sitemap er nu Google Webmaster Tool

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle, Her er en lille nyhed fra SEO/Google verdenen, der har meget potentiale og som bør checkes ud med det samme.

I fredags ændrede Google Sitemap navn til Google Webmaster Tool. Ændringen har i virkeligheden været i gang i nogen tid, idet Sitemap teamet har tilført mere og mere funktionalitet til den oprindelige Sitemap. Google har nu taget koncekvensen og ændret navnet samtidig med at en masse ny funktionalitet er blever frigivet.

Gå til http://www.google.com/webmasters og se hvad der ligger her anbefaler jeg bl.a. at man følger med i Vanessa Fox''s blog (google webmaster blog) hvor hun diskuterer disse nyheder.

Af funktionalitet kan bl.a. nævnes

- Robots.txt checker

- Url kontrol og fejl checker

- Spam pennalty, dog kun visse former for spam

Og meget mere.

Jeg regner selv med at kikke på tingene de nærmeste par dage og poste de ting jeg finder, forhåbentlig vil også andre, så vi på relativt kort tid kan samle erfaringerne her

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 20:58
Matt Cutts fra Google fortæller om de nye tools i denne video: http://video.google.com/videoplay?docid=4526554928294588907 Lyder næsten for godt til at være sandt, at Google har fået styr på at indeksere sites "med www" og "uden www" blot ved hjælp af en afkrydsningsmenu i Google Sitemaps, men rart at slippe for at rode mere med .htacess

Matt Cutts'' blog er i øvrigt også god at følge med på, hvis man vil holdes opdateret om Google.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 10:57
Ja Roscoe, jeg er helt enig. Matt Cutts blog er super god hvis man gerne vil følge med i Google''s udvikling.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Skrevet kl. 13:24
Det var Matt Cutts Blog der tippede mig og fik mig til at kikke nærmere på webmaster consolen. Det meste af det ser rigtig spændende ud selvom jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår begejstringen over domaim preference. I min verden er det vel lige meget om linket peger på www. eller uden www hvis man har registreret begge. Det er nok bare mig der har overset et eller andet
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 17:14

Buffer, the korte svar er, at man som webmaster ikke altid selv er herre over, om folk linker til "www versionen" eller uden www versionen", og linkpopularitet er jo en større historie, når Google skal ranke sider. Google opfatter "med www" og "uden www" som to forskellige sider. Med den nye preference kan man fortælle Google, at begge versioner er en og samme side og at Google skal betragte alle links til "www" og "uden www" som værende til samme side.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Skrevet kl. 19:02
Jeg kan godt se at der kan være en pointe der for nogle sites. Tak for den uddybning
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:35
Rent faktisk kan man ødelægge en intetvidende hjemmeside-ejers placering i søgemaskinerne ved at linke til den modsatte side af hvad der rankes. Hvis man ranker på en h*ttp://www.domainet.dk/filen.htm kan man linke til h*ttp://domainet.dk/filen.htm. Så ender Google med at have to resultater med samme indhold fra samme domæne, og så må de fjerne én eller begge...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)