Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan med før-cvr registrering

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er tilmeldt som momsregistreret pr 1 aug 2009

jeg kan dog se at jeg gerne vil igang med at indkøbe varer til min virksomhed før den dato..

skal jeg afmelde mig og tilmelde mig igen på den nye dato eller må jeg godt begynde at købe ind nu selvom der er nogen måneder til jeg er momspligtig? fakturaer osv bliver self gemt og moms lagt på varerne..

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:12

Når det drejer sig om så kort tid kan du godt fradrage dine omkostninger herunder også afgifter, men ikke før 30 september, hvor perioden afsluttes.

Men hvorfor vente med at blive momsregistreret?

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:16

Hvis du f.eks registrere dig nu, kan du jo fratrække afgiften på dine køb frem til den 30. juni, hvor 2. periode udløber.

Tilmeldt 12. May 09
Skrevet kl. 22:17

så det er et ja? hehe

regnede ikke med at få gang i virksomheden før d.1 august.. men det har så vist sig at jeg godt kan komme igang før, så det er jo bare skønt.

Tilmeldt 12. May 09
Skrevet kl. 22:19

joh, men jeg er jo registreret pr 1 august.. så spørgsmålet er jo om jeg skal afmelde registreringen og tilmelde den på en dato feks imorgen.. eller om jeg godt kan indkøbe nu selvom den ikke er trådt i kraft endnu

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:27

Du kan godt indkøbe nu uden at få problemer. Jeg er dog ikke sikker på at det samme gælder salg.

Hvis jeg var dig ville jeg rykke datoen. Dels for at undgå problemer, men også for at få afgiften tilbage hurtigere :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:33

Miriam Frank:

Du kan godt indkøbe nu uden at få problemer. Jeg er dog ikke sikker på at det samme gælder salg.

Hvis jeg var dig ville jeg rykke datoen. Dels for at undgå problemer, men også for at få afgiften tilbage hurtigere :-)

Man skal aldrig tsge noget givet. Der er intet i momsloven som giver hjemmel til at begynde at fratrække eller opkræve moms før fra datoen hvor man er momsregistreret. At der så er en praksis for at man har set i mellem fingre med udgifter i relation til opstart er noget andet.

I værste fald kan du stå i den situation at SKAT nægter fradrag for MOMS men opkræver den moms som du har tillagt fakturaen inden du officielt er momsregistreret.

Tilmeldt 12. May 09
Skrevet kl. 22:34

tusind tak for svar. jeg vil se om jeg ikke kan få flyttet datoen så, det vil jo nok være nemmest som du siger :D

skønt med hjælpsomme folk herinde

Tilmeldt 12. May 09
Skrevet kl. 22:37

Henrik

jeg køber  varen eks. moms? eller det kan jeg måske ikke?

under alle omstændigheder vil jeg kontakte skat imorgen og høre om jeg ikke kan få rykket datoen.. jeg går ikke ud fra det er noget jeg kan gøre via webreg?

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:40

Klovn har naturligvis ret. Det er ingen selvfølge og der er ingen grund, for mig at se, til at vente med registreringen.

Du kan ikke købe en vare uden moms.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)