Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det sidste hop, hvordan?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 331
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Seo eksperter!

Jeg har knoklet med linkbuilding på vores side, og det har resulteret i at vi er røget fra s. 4 - 5 op til nr 1 på s. 2. Personligt er jeg overrasket over at det er gået så forholdsvis stærkt, er er egentlig godt tilfreds med det. Men som vi alle ved, så er det i realiteten ligegyldigt hvis jeg ikke ligger på side 1, jeg forsøger stadig med linkbuilding, men jeg synes ikke rigtig at det giver det næste hop til s. 1.

Ordet jeg har fokuseret på er "mødebooking" http://www.google.dk/search?q=m%C3%B8debooking&hl=da&start=10&sa=N

Er der nogle eksperter herinde, som kan give mig nogle tips til hvordan jeg kommer på side 1. Har det evt noget med programmeringen af siden og gøre?, er det evt fordi der mangler nogle titler eller metatags? Eller en hel tredje årsag? I så fald hvis det er nogle af de overstående ting, hvor og hvordan kan jeg få det optimeret?

Hvis nogle af jer kan hjælpe med det, til en forholdsvis konkurence dygtig pris, så skriv mig gerne en mail på kjo@tmt-telemarketing.dk

På forhånd tak!

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 12:24

Hej

Et hurtigt bud - så vidt jeg kan se bruger du slet ikke overskrifter på din side (<h1> - <h6>)

En god opbygning af teksten med gode overskriftyer er meget vigtigt. Overskrifter, brødtekts, metadecription og titletag skal gerne laves på en måde så de til sammen giver "det rigtige billede" af hvad siden handler om

Fra Århus
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:29

Hej Kristian

Du vil kunne opleve ret gode resultater ved at optimere på dit title tag. Det der står imellem <head> i html koden.  <title>mødebooking</title>.

Her har du ret korte ord, men hvis du nu udnytter google maks og skriver kan du ha omkring 67 tegn inkl mellemrum i dit title tag. Det er meget vigtigt det er unikt for hver side, men du kan jo sagtens lade mødebooking gå igen på flere  af dine under-sider.

Du mangler også at udfylde     <meta name="description" content=" "/> tagget. Her skal du skrive en sigende beskrivelse af dit indhold. Det har nogen betydning overfor google, men du kan være heldigt at google medtager din beskrivelse der  kommer med under på din søgning i google, så du altså kan påvirke søgeteksten og få flere til at klikke på dit link.

Ellers er sidste løsning at optimere på dit indhold, for det er jo i sidste ende indholdet google indekserer, så hvis dit indhold ikke er relevant nok - ja så får du en dårligere placering. Så omskriv evt. mindre heldige tekster.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 12:52

Hej Morten,

Tak for svar - Jeg ved ikke en dule om hvordan jeg kan omprogrammere det. Skal jeg gå til min udbyder, eller er det noget en hel tredje kan ordne?

Så lige du havde skrevet en mail, svarer dig på den!

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 12:55

Hej Søren,

Tak for svar, igen ved jeg ingenting om programmering, er det fx noget du kan hjælpe med?

Når du skriver omskrivning af ikke så heldige tekster, har du noget konkret eksempel du kan give så jeg kan gå ind og ændre det?

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:45

Så vidt jeg kan se ved et hurtigt kig på Yahoo Site Explorer, så har du nærmest kun links fra linkkataloger og fra din Amino-profil.

Flere links fra forskellige kilder vil gavne dig. Der er trods alt kun så mange linkkataloger.

Her er et enkelt, ganske gratis hurtigt tip til, hvordan du kan få et link mere:

Hop ind på den nærmeste gratis blogtjeneste og opret en blog om telemarketing. På den skriver du så fra tid til anden nogle tips til folk, der gerne vil sælge over telefonen og linker passende til din egen hjemmeside og andre ressourcer, der måtte være relevante. Er du heldig, synes nogle andre folk om dine artikler og linker til dem, så de får større værdi.

Skal det være lidt mere grundigt, så implementerer du i stedet ovenstående direkte på din egen hjemmeside og styrker din egen side og dens interne linkstruktur - eller på helt eget domæne, hvor du så har kontrol over det hele.

Men herudover kan du også overveje bookmarksider, artikler på andre hjemmesider, pressemeddelelser og nogle af de mange andre linkbuilding-metoder, der findes.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 14:06

Hej Frank,

Tak for svar!

Du har helt ret i at jeg kun har links fra Amino og div linkkataloger. Troede i realiteten kun at det var her man skulle tilmelde sin side. Men kanont med et nyt fif, har du evt nogle blogtjenester du kan rekommandere?

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:19

Kristian.J:

Du har helt ret i at jeg kun har links fra Amino og div linkkataloger. Troede i realiteten kun at det var her man skulle tilmelde sin side.

Uha nej, der er mange flere og bedre muligheder. Allerbedst er links fra indholdet på sider, der handler om samme emne som din. Som ren brainstorm ville et link fra en brancheforening for telemarketingfirmaer være godt. Eller et link fra en artikel i et fagblad. Et gæsteindlæg på en blog om markedsføring etc.

Kristian.J:

Men kanont med et nyt fif, har du evt nogle blogtjenester du kan rekommandere?

Der er flere gode, gratis blogtjenester derude. Wordpress.com er fin og giver et fornuftigt råderum til at sætte bloggen på. Smartlog.dk er nok bedre for en begynder, da den virkelig er let at gå til.

Når du har oprettet bloggen og skrevet det første indlæg, kan du med fordel tilmelde din blog til tjenester som overskrift.dk og blogbot.dk, der er en slags opsamlingstjenester for blogs. Og lægger du lidt indsats i bloggen, kan den nok også blive optaget i de fleste linkkataloger.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 15:18

Jeg siger mange tak for hjælpen Frank.

Nu vil jeg blogge derud af ;o)

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 17:51

Den side som du har nr. 1 på side 2 på søgningen "mødebooking", den har ingen indgående links. Efter et hurtigt  tjek på siteexplorer, ser det ud til at du kun lave links til din forside. Hvis du vil højere op på søgeordet mødebooking, skal du lave links som dette: Mødebooking. Altså hvor den tekster du linker med, er det søgeord du gerne vil forbedre på - og linke til den side du gerne vil have skal findes på søgeordet.

Derudover skal du kigge på de links du har på din side. Din menu er i flash, hvilket er ret dårligt rent SEO-mæssigt. Jeg vil foreslå at du lave nogle alm. tekst-links i bunden af din side, som hedder som din flashmenu og linker de samme steder hen. Du kan få rigtig meget ud af at have den rigtige interne linkstruktur, og det er jo noget af det letteste at ordne, da man ikke skal spørge andre først.

Det vil også være en god idé at lave en 301 redirect. Dvs. du skal vælge om dine URL'er skal vises med eller uden "www". Hvis du har brug for en uddybning af 301 redirect, så søg lidt her på amino.

Det var alt hvad jeg havde - efter et hurtigt kig på din side.

mvh Tobias

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)