Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig betaler

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et problem. En af mine kunder har ikke betalt! Og for at det ikke skulle være nok, er han flyttet til ny adresse og har fået hemmeligt nr. Jeg har prøvet at goggle ham, De gule sider, Krak, cvr. register ovs. men jeg kan ikke finde ham.

Det må da være muligt i dagens digitale samfund, at spore ham til en ny adresse eller telefon nr.??

Er der nogen der har nogle gode ideer??  Det kunne jo være rart at få sendt Inkassoen til den rigtige adresse.!

Mvh Kim Vedebech

Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 08:31
Hej Kim,

Inkasso-bureauer som Intrum kan foretage en søgning i CPR-registret som en del af inkasso-proceduren. Det er den vej vi har brugt når vi er havnet i den situation som du beskriver.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:29
Dato: 08-08-2006 07:39:04 Forfatter:Kim Vedebech

Jeg har et problem. En af mine kunder har ikke betalt!

Welcome to hell!

Jeg er selv midt i sådan en sag, og kan ikke sige andet end at det er et helvede. Spild af tid og ærgelser.

Det helt store problem er, at hvis kunden gør indsigelser mod din regning (f.eks. påstår den ikke er korrekt) så må et inkassofirma ikke røre sagen, så skal der en advokat til at føre sagen igennem retssystemet.

Hvis beløbet ikke er stort nok, så mister man hurtigt lysten til at jagte beløbet. Systemet er - heldigvis og desværre - bygget op så skyldner er beskyttet af loven ind til retten har talt i din favør.

Men prøv dog at starte hos et inkassofirma. De er for det meste "gratis", dvs. at de pålægger skyldneren deres udgifter.

Held og lykke med det.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 21:59
Hej Thomas

Tak for dit svar, det vil jeg overveje. Beløbet er på under 5000 kr. så jeg vil overveje om det er det værd.

De skulle sendes hen hvor pepperet gror. Så var vi da fri for at bruge mere energi på dem. :-)

Mvh Kim

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 08:59
Du kan ofte få en advokat til at sende ham et pænt brev, hvor de true med inkasso, hvis han ikke betaler.

Det burde du kunne få en advokat til at skrive for omkring 500 kroner og det virker i størstedelen af tilfældene!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)