Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God web grafik

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Arbejder på min hjemmeside. Har lavet nogle tegninger/billeder i Powerpoint. Forsøger at gemme disse som billeder. Men det ser ikke godt ud når de kommer op på nettet.

• Hvis det er muligt, hvilket format skal jeg så gemme mine Powerpoints i for at kunne bruge dem som billeder på nettet - har forsøgt JPEG og PNG
  • Hvad er ellers det rette program til opgaven - hvis jeg ikke lige vil investere en formue!

Hilsen

André

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 10:29
Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 11:13

Brug PNG eller GIF når du har simple tegninger, diagrammer, tekster, logoer og andre ting, hvor der ikke er de store farveforskelle i billederne. Fordelen ved disse formater er, at billedet ser ud præcis som da du lavede det. Til gengæld fylder de ret meget, hvis du f.eks. prøver at gemme et fotografi.

Brug JPEG når du har et fotografi. JPEG komprimerer billedet med tab, hvilket vil sige, at det fylder mindre men til gengæld kan du ikke få præcis den samme kvalitet i din JPEG som i dit original materiale. JPEG kan gøre tekster gnidrede og skabe grimme pletter, hvis du har store ensfarvede flader. Dette er normalt ikke et problem for fotografier, med mindre du er oppe og snakke professionelt brug til print og lign.

Tilmeldt 30. May 07
Skrevet kl. 11:13

Hej Ole

Ja - og så alligevel. F.eks. vil jeg gerne anvende en sekskant og den har dette program så ikke lige. Det gode ved Powerpoint er at der er nogle fornuftige tegnemuligheder derinde, også, hvis der skal laves grafer, etc.

Kender du noget lidt mere avanceret? Eller er der andre der gør?

Hilsen

André

Tilmeldt 30. May 07
Skrevet kl. 11:17

Hej Jacob

Det jeg arbejder med er 'helt simpelt'. Det er nogle små sekskanter med sort kant en farve til at fylde ud og så en tekst i hvid oven i farven. Men jeg har forsøgt med JPEG og PNG, men det er ikke specielt kønt. Se eventuelt www.kitinvest.dk - det er lige på forsiden og ikke specielt kønt.

I øvrigt er siden under opbygning så du skal ikke tage dig af indholdet lige nu.

Hilsen

André

Fra København
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:21

Hej André

Jeg er en nystartet grafiker og vil gerne tilbyde dig, at designe et logo for dig. Logoet bliver selvfølgelig i samme farvetema som hjemmesiden og jeg laver det i vektorformat (alle linjer og matematiske funktioner, så det kan forstørres uendeligt og stadig se godt ud) så det også kan bruges til tryk af alt fra visitkort til store bannere.

Hvis det er noget for dig, må du endeligt skrive til mig på anne@redclover.dk, så kan vi aftale en pris og nærmere detaljer.

Med venlig hilsen
Anne Boisen
Red Clover Graphics

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 16:33

aoa/kit:

Hej Jacob

Det jeg arbejder med er 'helt simpelt'. Det er nogle små sekskanter med sort kant en farve til at fylde ud og så en tekst i hvid oven i farven. Men jeg har forsøgt med JPEG og PNG, men det er ikke specielt kønt. Se eventuelt www.kitinvest.dk - det er lige på forsiden og ikke specielt kønt.

I øvrigt er siden under opbygning så du skal ikke tage dig af indholdet lige nu.

Hilsen

André

Er det da mere kønt i PowerPoint?

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Tilmeldt 30. May 07
Skrevet kl. 20:01

Hej Brian

I Powerpoint står figur og tekst knivskarpt også, hvis jeg gemmer Powerpointen som hjemmeside og kaster den op på nettet. Derfor irriterer det mig temmelig meget at jeg ikke kan finde ud af at tage disse små enkle tegninger og få dem i et format som jeg kan smide op på min hjemmeside så det ser godt ud.

Hilsen

André

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 20:24

aoa/kit:

Hej Brian

I Powerpoint står figur og tekst knivskarpt også, hvis jeg gemmer Powerpointen som hjemmeside og kaster den op på nettet. Derfor irriterer det mig temmelig meget at jeg ikke kan finde ud af at tage disse små enkle tegninger og få dem i et format som jeg kan smide op på min hjemmeside så det ser godt ud.

Hilsen

André

Prøv at tage et screendump, beskære og gem som din grafik.

Hvis man højreklikker på grafiken, og vælger "gem billede", bliver det ikke så pænt.

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)