Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online Advisoryboard ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej amino'er

Har længe overvejet at få etableret et advisoryboard. Da personerne kan være fra mange steder i landet, tænkte jeg på om man mon vil kunne lave det online - eks. lave en gruppe her på amino som så er lukket.

Jeg forestiller mig at man kan spare en del tid på den måde, og få kastet nogle ideer og sparring hurtigt igennem - omvendt har man ikke den personlige kontakt med de mennesker som rådgiver en.

Er der nogen som har erfaring indenfor området som har en holdning til dette? eller har prøvet det?

Mange hilsener Helle

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Det lyder meget interessant, tror dog ikke jeg ville bruge Amino som platform, men jeg er sikker på der kan findes noget passende software til sådan noget. Menneskerne kan man nok godt finde gennem Amino.

Jeg ved ikke om du tænker på rent "forum" agtig advisory board, men jeg ville klart anbefale hvertfald og at have samtaler med ind over, enten via normale konferance kald eller f.eks. noget skype alt efter hvad der nu passer folk bedst.

Om det så er noget jeg ville kunne finde på at bruge ville afhænge meget af den type sparring jeg var på udkig efter og hvilken type virksomhed, hvis det f.eks. var kreativ sparring omkring markedsførring etc, tror jeg sagtens det kunne gå!

Mvh
Mads

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Helle,

Jeg synes ideen er fremragende, men som Mads også siger, så tror jeg ikke det skal være på Amino.

Faktisk, så tror jeg slet ikke at den skal være online, fordi der er intet bedre end at mødes over bordet eller på telefonen og snakke tingene igennem. Det giver en masse bolde i luften, som man kan drage noget ud af og diskutere videre på, som vil være for svært at forklare/komme rundt om på et online medie.

Et konferencekald kan give en hel del, men et fysisk møde på bare to timer, tror jeg kan give voldsomt meget mere nytteeffekt. Det behøver kun være en eller to gange årligt at man mødes. Så kan man supplere med nogle årlige konferencekald også efter behov.

Det er også vigtigt, at dem der er med i boardet ser virksomheden og får dannet sig et indtryk af de daglige rutiner og spotter noget, som kan gøres anderledes eller bedre. Når man kender arbejdsgange, rutiner og daglige udfordringer, så ved man også, hvad man ikke skal spørge om, og kan fokusere på at levere den mest kvalificerede bistand.

Sluttelig skal der også være en vis kemi i sådan en gruppe og en følelse af, at man arbejder for et fælles mål. Det får man nemmest opnået ved personlig kontakt.

Ideen er kanon, men få nogen med fra det lokale område/erhvervsliv - eller op til 50 km væk, sådan at det er overkommeligt.

Mange hilsner og god vind med det.

Flemming

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads og Flemming

Tak for jeres svar :·)

Jeg kan sagtens følge det i skriver, og i princippet var det også min første tanke selv, at det er bedst at mødes og kende hinanden ordentligt. Måske er det i virkeligheden heller ikke et advisoryboard jeg har brug for - men mere en mindre gruppe med forskellige kompetencer - hvor man kan sparre og udveksle nye ideer - få dem skudt i sænk eller et go for it. Hvor man både giver og får tilbage. Hmmm - det må jeg lige tænke lidt over...

Mange hilsener Helle

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Helle,

Det lyder meget som om du skal have lidt gang i networking, da det giver noget af præcis de ting du der nævner.

Du kunne jo f.eks. bruge amino til at høre om der er nogen som har lyst og mod på af udvæksle erfaring på et bestemt område du føler har lidt problemer med, men hvis det udelukkendeer en "forum" agtig del kunne man som sådan bare bruge amino, da du der normalt får rigtig mange gode input.

Mvh
Mads

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 05:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har deltaget i to forskellige bestyrelser - i den ene, var vi spredt ud over Danmark - så vi mødtes engang imellem til fysiske møder - men de fleste tog vi på konferencetelefonen - fungerede rimelig godt. I den anden - som var en meget arbedje bestyrelse, havde vi møder en gang om året, mens de daglige opgaver blev diskuteret på emails - på den måde kunne man håndtere spørgsmål ind imellem sine almindelige arbejdsopgaver. Begge dele fungere godt - men jeg tror dog, at det er vigtigt, at man engang imellem mødes, fordi det trods alt giver lidt mere at se hinanden i øjene.

Hvad er det for nogle kompetancer du søger ?

Mvh.

Jacob Koch

www.cardcashmanagement.com

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Selv har jeg igennem et par år været sparringspartner for flere iværksættere. Det startede op gennem ErhvervsSparring. Hvis du har behov for 1-1 sparring så kan det fint ske per e-mail og telefon suppleret med nogle få møder. Sådan gør jeg selv sammen med de iværksættere jeg sparrer med. Hvis du ønsker et advisory board - som kan give dig noget helt andet, så må du ikke fravælge det fysiske møde selv om det kan være mere besværligt at arrangere for det er jo netop den ping-pong der opstår når flere personer mødes som kan give dig nyt input.

Held og lykke med det og du skal altid være velkommen til at henvende dig, hvis du ønsker at høre mere om mine erfaringer.

Hilsen

André aoa@kitinvest.dk

 

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er ingen tvivl måde at få den bedste sparring på er ved at danne sig et advisory board dette board skal helt klart mødes face2face uanset oM du kalder det advisory booard, netværksgruppe eller fokusgruppe. Har du ikke den face2face del med så mister du for meget og det ender formentligt med at være spild af tid. Ja det koster benzin, kørepenge og formentligt også aflønning til de folk du gerne vil have med. Jeg kan sige at pengene er givet rigtigt godt ud.

Hvis det skal gøres, så skal det gøre ordentligt :-) Afsæt 2 møder om året med start kl. 10 og slut kl. 17 og tag makks 2 emner med til mødet som du ønsker at få debateret så skal du se løjer ;-)

Håber du får held med det ihvertfald.

Stor hilsen

Christian

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)