Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ret til domæne

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 111
Fra  Focus2web Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Amino`er

jeg har et spørgsmål om domænenavn
jeg har et domænenavn der er åbenbart er meget beslægtet med en konkurrents domænenavn, og vi levere næsten samme ydelser (webdesign og udvikling)

Mit spørgsmål gå i enkelhed ud på, kan min konkurrent forlange jeg skal finde et andet domænenavn til min virksomhed?
Det håber jeg selvfølgelig ikke, det er tilfældet da jeg har lagt mange timer i min virksomhed

Domæner der drejer sig om

Mit domæne: www.design4wep.dk
Konkurrents domæne: www.design4web.dk

Håber der er nogen her inde der kan rådgive og vejlede mig i overnævnte.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:39
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Umiddelbart vil jeg mene at han må have en ganske god sag, du krænker jo hans domænenavn ved at ligge så tæt op af det at der nemt opstår misforståelser.

Jeg formoder i ovenstående, at hans virksomhed er ældre end din og dermed har registreret domænet før du har registreret dit.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:48

Du kan godt være rolig vil jeg mene, fordi ordene i domænet er meget genetiske. Det vil sige at de blive brugt tit.

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 19. May 09
Fra  Focus2web Skrevet kl. 11:50

Det er muligt jeg krænker hans domæne ,ved at ligge så tæt op af hans domæne ,men skulle han så ikke også have sikkeret sig rettigheden til design4wep.dk ?
Hans domæne er registeret i 2005 ,hvor mit er registeret i 2008

MVH Maibirtt Nielsen

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 12:00
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Som en sidekommentar, så hvorfor "Design4wep" ??

P'et i Wep giver da slet ikke mening, og lyder mest af alt som om du ikke har kunnet stave til web :/

Det synes jeg er et lidt træls signal at sende.

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 12:00

Jeg tvivler på at vedkommende er særlig interesseret i dit domæne - tilgengæld er jeg da ret nysgerrig over dit valg af navn - hvorfor wep? Jeg kunne på din, i øvrigt fine hjemmeside, se at du var i gang med et projekt som hedder JobSeach - hvorfor valget af disse fejlstavelser?

/Arco

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:05

Maibirtt Nielsen:
men skulle han så ikke også have sikkeret sig rettigheden til design4wep.dk ?

Jo det kan man mene, men det gør man jo så ikke i forventning om at loven beskytter en imod at det misbruges. Mit bud er meget på linje med Anders. Har du modtaget en konkret henvendelse fra konkurrenten?

TILFØJELSE:

Da hans virksomhed er registreret under navnet Design4Web så ville jeg argumentere kraftigt for at du forsøger at lukrere på den "bevidste" stavefejl, hvis jeg var ham.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 19. May 09
Fra  Focus2web Skrevet kl. 12:15

Ja jeg er i gang med projeket jobseach.dk dette domænenavn har design4wep ikke haft nogen indflydelse på
Kunden havde købt dette domænenavn i forvejen da design4wep fik opgaven

Med venlig hilsen Maibirtt Nielsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:15

Jeg har før haft med domæneklagesager at gøre.

Der er mange faktorer, der spiller ind i en konkret sag. Bl.a. ser man på hvordan domænets navn ellers er integreret i virksomheden, hvem har haft det først, er navnet et registreret varemærke osv osv.

Man opsatte for nogle år siden et Domæneklagenævn (en flok jurister) for at imødekomme såkaldte domænespekulanter, der tjente store penge på at registrere domæner de ikke selv havde noget at bruge til, alene med den hensigt at tjene mange penge på dem.

Inde på domæneklagenævnet kan du se arkivet med de sager der er blevet gennemført. Her står hvad grundlaget for klagen var og hvad udfaldet blev.. På den måde kan du danne dig et blik over om du bør føle dig i fare eller ej. Men i sidste ende kræver det at din konkurrent ønsker at indgive en klage.

Du finder deres hjemmeside på http://www.domaeneklager.dk/

Med det sagt tror jeg du vil være udsat hvis firmaet vælger at indgive en klage.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 19. May 09
Fra  Focus2web Skrevet kl. 12:24

Kevin:

Du kan godt være rolig vil jeg mene, fordi ordene i domænet er meget genetiske. Det vil sige at de blive brugt tit.

jeg kunne godt tænke mig at få mere uddybet beskrivelse af, hvorfor du er af en den opfattelse end de øvrige Amino`er

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)