Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NM/MLM Generelt

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige oprettet mig som bruger og jeg poster hermed min første tråd her, da NM/MLM samt alternative indtægtskilder er en af mine store interesser.

Jeg har læst en del af trådene igennem og skimmet en hel del af dem, for ellers er det en tung omgang at komme igennem.
Jeg vil lufte mine egne meninger og erfaringer i forbindelse med NM/MLM og jeg håber på at få noget konstruktiv kritik fra både for og imod siderne.
 
Jeg kan ikke forstå hvordan nogen kan påstå, at NM er en god- dårlig forretning. Denne udtalelse har jeg stødt på i adskillige forumer og IRL.
Min mening er, at der findes alt for mange mennesker der enten ukritisk bakker branchen op eller rakker den ned. Jeg kan ikke se logikken i, at se så forfærdelig sort/hvidt på en branche der ligesom hvilken som helst anden branche består af betydelig flere nuancer.
Jeg kan ikke komme med den påstand, at NM er en god måde at drive forretning på fordi der er langt flere ting der spiller ind. Men jeg kan f.eks. bakke op omkring det firma jeg selv arbejder med og komme med de relevante argumentationer for dette.
Min pointe er, at det jo ikke er ligegyldigt hvor meget man tjener kontra de resultater man laver. Det er ikke ligegyldigt hvad det er for nogle produkter man har med at gøre og det har også relevans hvordan firmaet vælger at forholde sig, til måden der skal drives forretning på. Sidst men ikke mindst har det stor relevans hvordan de enkelte forhandlere opererer.
 
Når man arbejder med NM står det som regel udtrykkeligt, at man ikke er ansat af firmaet. Man benytter sig af firmaets produkter og værktøjer, ligesom der findes specifikke fremgangsmåder til hvordan man bygger et netværk. Alt dette skal fra firmaets side selvfølgelig være i orden. Men hvis den enkelte forhandler ikke selv overholder loven, så er det svært at bebrejde firmaet for dette, for forhandlerens ugerninger står på egen regning og det gør den som regel sort på hvidt.
Omvendt er det svært at dømme en person der har arbejdet i hht. loven, men med et firma der opererer ulovligt.
Det jeg mener med dette er, at man i sin kritik af de forskellige firmaer bør huske at adskille den enkelte forhandler fra det firma han eller hun arbejder med. - Et eller andet sted er det vel også kun fair nok, at man går efter bolden og giver manden en velfortjent pause.
 
En anden ting hvad pyramidespil kontra NM angår, så skal man være mere end arrogant hvis man på toppen af pidestanden i rusen fra sin egen selvretfærdighed kan fastslå, at store og veletablerede NM firmaer i virkeligheden er camoflerede pyramidespil - og at man skulle besidde en uovertruffen erfaring og viden til at fastslå dette og afsløre dette svindelnummer, som på mærkværdigvis ikke er blevet opdaget af de talrige kompatente mennesker der har kigget det givne system efter i sømmene før.
Når man ligefrem kommer ud til den yderlighed, at påstå at NM faktisk slet ikke eksisterer og at alt den nonsense i virkeligheden er en fordækt milliard industri, så er man i mine øjne ude i et ekstremt selvbedrag der afgrænser sig til noget der ligner modstykket til den selv samme hjernevask, som disse mennesker hårdnakket påstår finder sted i ethvert NM firma.
 
En anden ting jeg heller ikke har så meget til overs for, er sammenligningen mellem NM og pyramidespil.
Folk kigger som regel på strukturen i et NM system og da der er tale om 1 person der bliver til flere osv. derfra, så ligner det jo den klassiske pyramide og det logiske for en person der ikke har det store begreb om NM/Pyramidespil, så er det præcis denne similaritet der er altafgørende.
Men pyramide strukturen er i grunden intet mere end strukturen i sig selv. Pyramide strukturen ser vi i utallige sammenhæng og den eneste
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)