Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføringsprogram der kan håndtere import

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i tidernes morgen lavet en internetshop fra 'scratch', der bl.a ligger på www.stylingshop.dk

Systemet ligger online og alle salg bogføres i mit system på de relevante konti. det har jeg sådan set styr på.

Men jeg vil gerne have eksporteret salg og køb over i et 'rigtigt' bogføringssystem, da salget i Shoppen er mangedoblet siden dengang jeg lavede systemet og rent admin-mæssigt lader mit system noget tilbage at ønske mht. søgninger, statistik osv.

Hvilke systemer skal jeg lede efter? Det skal ikke kunne ret meget mere end opsamle mine data (som jeg iøvrigt kan lave fuldstændig som bogføringsprogrammet ønsker det)

Jeg håber dette er info nok til at I kan få fornemmelsen af hvad det er for et program jeg eftersøger.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:42

Hej René

Hvis du kan eksportere en csv  (kommasepareret) fil fra din shop, kan de fleste økonomisystemer importere disse.

Jeg tror at du hurtigt bliver træt af det manuelle arbdejde med at eksportere - importere data.

Mamut kan importere dine ordrer, og samtidig give dig styr på hele virksomhedens arbejdsgange.

Som Mamut partner udvikler vi add-ons til bla. sådanne løsninger. Hvis du vil vide mere er du velkommen til at kontakte mig.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 21:48

>>Hvis du kan eksportere en csv  (kommasepareret) fil fra din shop, kan de fleste økonomisystemer importere disse

Ok, det skulle ikke være noget problem

>>Jeg tror at du hurtigt bliver træt af det manuelle arbdejde med at eksportere - importere data.
>>Mamut kan importere dine ordrer, og samtidig give dig styr på hele virksomhedens arbejdsgange.

Hvad bliver jeg træt af :-) ? At importere generelt eller at importere til andre programmer end Mamut?

Når du skriver 'importere data' og 'importere ordrer' snakker vi så om 2 forskellige måder at importere på ?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 07
Skrevet kl. 22:07

Du skal først eksportere dine data fra din webshop, derefter importere i et økonomisystem som kan være et vilkårligt bare det kan importere dine csv filer.
Hvis ordrer kommer fordelt over dagen, er det måske, afhæng af arbejdsgangen, nødvendigt at foretage flere eksport/import om dagen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23

Hmm..importen kan vel f.eks. også foretages månedsvis?

Eller kan Mamut ikke håndtere dette?

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 22:26

Peter - også min tanke.

Mit eksisterende system virker jo ok i det daglige, så en import om ugen ville faktisk være mere end rigeligt for mig....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27

Kig på flere programmer....personlig synes jeg, at Mamut er alt for indviklet, og vi anbefaler det

ikke, når kunder spørger.....men valget er da dit.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 22:39

Ja valget er mit, men jeg spørger her for at høre jeres erfaringer.Smile

Hvad vil du anbefale Peter ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17

Jamen det er ikke nogen hemmelighed, at jeg synes www.economic.dk er et rigtig godt system med API muligheder på et rimelig

simpelt niveau.

Desuden SummaSummarum og måske Saldi!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 07
Skrevet kl. 06:29

Ideeen med integration til et økonomisystem, er vel er man kan udskrive en faktura, opdatere lageret med det samme og ikke 1 mdr. senere. Så en finansbogholderi er opdateret. Ellers kan jeg ikke se hvorfor det skulle integreres.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)