Jeg har nu kendskab til en del store revisionsfirmaer, hvor man populært sagt har en meget lang "periode" hvor der trilles tommelfingre. For mange af dem er det et spørgsmål om at fordele noget af arbejdet henover året.
Du skal være opmærksom på at for hver gang du flytter revisor påløber der startsomkostninger.
Ikke enig!
Det forhandler man sig ud af.
Men det er jeg tilgængæld også helt sikker på, at du er enig med mig i
Seriøst, hvor meget tror du de gider forhandle for 6-8K. Du sparer måske en tudse, men risikerer at prisen stiger med 1000 året efter og så gælder det hvert år.
Seriøst, hvor meget tror du de gider forhandle for 6-8K. Du sparer måske en tudse, men risikerer at prisen stiger med 1000 året efter og så gælder det hvert år.
Helt seriøst - så tror jeg ikke, at du kan forhandle ret meget, når vi taler om et så lille regnskab.
Peter - det er rigtig dejligt at høre, at du har rigeligt med kunder, og når du er i den dejlige situation, så er der bestemt ingen grund til at gå på kompromis med prisen.
Men jeg er ikke enig med dig i, at det er generelt for branchen. Der er rigtig mange - også blandt de store statsautoriserede - hvor konkurrencen er stor -og her kan der altså forhandles både om opstartsomkostninger og fast pris.
Der er rigtig mange - også blandt de store statsautoriserede - hvor konkurrencen er stor -og her kan der altså forhandles både om opstartsomkostninger og fast pris.
Jeg tror at Espresso og jeg har samme brillestyrke!
Jeg har nu kendskab til en del store revisionsfirmaer, hvor man populært sagt har en meget lang "periode" hvor der trilles tommelfingre. For mange af dem er det et spørgsmål om at fordele noget af arbejdet henover året.
Det kan jeg så ikke nikke genkendende til. Tværimod kender jeg da firmaer hvor de har en årlig sammenkomst, spiser sammen, men starter med at gennemgå kundekartoteker, betalinger m.v. med det formål at smide kunder, dårlige betalere m.v ud. Hvis der er revisorer som er "arbejdsløse" og det ikke skyldes at de er nyetableret/nystartet bør det give anledning til overvejelser om kvalitet m.v.
Hvad de store angår så er det i høj grad et spørgsmål om at man i mange år har levet på en bølge med mange medarbejdere m.v. og at man nu i mange afdelinger har for mange medarbejdere i forhold til arbejdsmængden.
Never ending story.... Jeg har aktuelle eksempler på, at der er finansiel incitament til at skaffe kunder til revisionsafdelinger....- også hos de store revisionsfirmaer.
Selvfølgelig smider man dårlige forretninger ud. Hvis ikke revisorer gjorde det så stod verden ikke længere. Det er meget normalt forretningskik.
Det kan jeg så ikke nikke genkendende til. Tværimod kender jeg da firmaer hvor de har en årlig sammenkomst, spiser sammen, men starter med at gennemgå kundekartoteker, betalinger m.v. med det formål at smide kunder, dårlige betalere m.v ud. Hvis der er revisorer som er "arbejdsløse" og det ikke skyldes at de er nyetableret/nystartet bør det give anledning til overvejelser om kvalitet m.v.
Hvad de store angår så er det i høj grad et spørgsmål om at man i mange år har levet på en bølge med mange medarbejdere m.v. og at man nu i mange afdelinger har for mange medarbejdere i forhold til arbejdsmængden.
Bent - jeg læser 2 ting her:
1) Pas på kvaliteten hos arbejdsløse/kundesøgende revisorer.
2) De store revisionsfirmaer har for mange medarbejdere.
Siger du dermed, at de store revisionsfirmaer har dårlig kvalitet?
Da jeg ikke tror, at det er det, du mener- vil jeg istedet udlede af dine kommentarer, at vi klienter måske skulle rette vores fokus mod de store huse, da det i øjeblikket kunne tyde på, at vi her opnår de mest fordelagtige priser/forhandlingsgrundlag.