Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan for jeg en sponsor til at tror på min idé?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Det kan såmænd også være mine kontakter gør det på den måde - jeg aner det faktisk ikke.

Det var blot en mulig hjælp til Casper, og ville hurtigt kunne afklares om der var hjælp at hente eller ej.

Mvh

Jesper

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 23:31

Hej Casper
Ja Flemming ved sikkert hvad han snakker om og jeg vil til dels give ham ret. Men kun til dels, for jeg har selv været i Thailand et utal af gange de sidste 20 år og opholder mig dernede ca. 3 mdr hvert år og ja, du vil få meget svært ved at finde kvalificerede programmører osv dernede, men at påstå, at de ikke findes, det tror jeg ikke på. De findes i Indien og Kina osv, så selvfølgelig findes der også nogle i Thailand, men ja, der er langt i mellem dem, ligesom der sikkert også er i Kina og Indien. Men hvis der er en der kan hjælpe dig, så er det Torben Rudgaard, som netop bor i Pattay og har thai´er ansat til at udvikle forskellige aplikationer til spil osv. Så prøv at kontakte ham og tag lige en lytter på Thorborgs interview med ham: http://thorborg.tv/ivaerksaetter-i-thailand.html

Held og lykke med idéen :o)

Dbh
Jørgen

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 23:40
Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 17:45

Hej CPC

Ved ikke noget om Thailand eller hvorvidt, det er det rigtige land at programmere i. Men hvis jeg skal betragte dit projekt som sponsor, ville jeg kræve en dybdegående forretningsplan, og trackrecord (tidligere erfaring), herunder inkluderet med markedsfordele mellem Thailand, USA eller Europa etc. og typiske programmerings lande, hvilke de nu ellers er.

Dette kan selvfølgelig være svært at vide, men det er her, at du skal ind og undersøge og evt. finde en partner, da din forretningsplan skal kunne oplyse mig om dette.

Herudover ville jeg finde en partner, der vidste noget om at etablere sig i udlandet rent forretningsmæssigt og specifikt i Thailand, hvis det er det du vil. Det vil give din forretningsplan den ønskede trackrecord afhængig af partneren, samt en masse god erfaring.

Det at etablere sig i et andet land, lyder rigtig godt og er super spændende og udviklende, men kræver en masse tålmodighed, kundskab, netværk, økonomi med mere. – Bor selv både i Spanien og DK og møder dagligt udfordringer baseret på dette, og det er stadig et EU land, hvor der er visse sammenligneligheder.

Du kan betragte en sponsor eller investor på flere forskellige måder, herunder enten i form af et partner skab ”kloge penge” eller som en ren og skær investor der blot søger en profit.

Ligegyldig hvad, vil disse være styret af, at de ønsker at kunne kontrollere deres investering i så stor grad som muligt, så forsøg at integrerer det i din forretningsplan. investorer i dag hænger ikke på træerne, men betragt dem som en stor værdi for dit projekt og succes, da arbejdet med at få dem og samarbejde med dem, kvalificerer dit projekt i større grad, samt giver dig en masse sparring indirekte eller direkte.

Det bedste udgangspunkt ville være at tage fat på en af de skabeloner de eksempelvis finder på virk.dk – under forretningsplan.

Rigtig god arbejdslyst og glæder mig til at se dit spil Kim

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)