Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har fået den gode ide.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en god ide. Jeg kan naturligvis ikke beskrive den i detaljer, men det er en slags udvidelse af traditionelle komfurer (induktion) der vil gøre dem mere brugervenlige.

Jeg har søgt i alle de store producenters kataloger for at finde disse funktioner og ingen af dem tilbyder dem. Det kan enten betyde at de ikke ønsker det, eller det kan betyde at de endnu ikke har opdaget at der kan være en efterspørgsel. (Jeg vælger at tro på den sidste)

Da der efter min mening ikke er tale om "ny teknologi" mener jeg ikke der er grundlag for at søge et patent. Derimod er det kombinationen af delvist kendte teknologier der gør min ide interessant.og er derfor igang med at søge brugsmønsterbeskyttelse. Jeg mener at godt fat i denne del af projektet men mit helt store problem er nu:

Hvordan kommer jeg videre....?

For jeg skal helt sikkert ikke til at udvikle, producere og sælge komfurer, dertil rækker mine iværksætterevner vist ikke. Jeg ønsker derimod at sølge min ide til en eller flere af de store virksomheder, men hvordan?

Skal jeg alliere mig med en advokat først?

Hvor kan jeg få rådgivning til udfærdigelse af en decideret kontrakt?

Hvad pokker kan sådan en ide koste?

Jeg vil sætte meget stor pris på gode råd/svar på denne tråd.

/Morten

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 14:04

Hvis jeg var sig ville jeg starte med at formulere den ned på skrift og kontrollere markedet frundgidt

Herefter vil tage kontakt til teknologisk institut og fortælle dem om ideen og sparre omkring produktionsmuligheder, teknologi, markedet og mulig investor / købere herunder. De er underlagt tavshedspligt og er en hjælpe organisation der har et omfattende netværk herunder.

God fornøjelse

Tilmeldt 1. Dec 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:54

Hej Morten, 

Du kan med fordel starte ved Patent og Varemærkstyrelsens hjemmeside hvor der er: http://ip-guiden.dkpto.dk/opfindelser.aspx

De holder af og til forskellige arrangementer som du også kan deltage ved, hvor du kan spørge yderligere ind. 

Hvis du vil gå videre med beskyttelsen af din ide er næste skridt et uformelt møde med en patentagent, hvor I kan diskutere mulighederne. Det første møde er som regel gratis, så det er bare med at få så meget info ud af dem som muligt. Du kan finde en liste her: http://ip-guiden.dkpto.dk/opfindelser/ip-raadgiverliste.aspx

Rådgiverne er ikke just billige, så selvom det første år af patenteringsprocessen ikke er specielt dyr, så kan det hurtigt løbe op i omkring 100.000 kr. for et patent. Dog har jeg hørt at engelske selskaber kan gøre det for det halve.

Det kan naturligvis også være at du kan lave arbejdet selv. 

Held og lykke med det!

Hilsen Tue

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 11:51

Du bør nok før du kontakter en evt samarbejdspartner undersøge om din ide virkeligt er ny og om den evt. kan beskyttes via et patent.

Hvis ikke du har noget patent på din ide - har du ingenting hvis en evt. kontakt bliver kraftigt inspireret af et møde med dig og din ide:-) .. Vi kan hjælpe dig med rådgivning ifb. med NDA (Non Disclosure Agreement), hemmeligholdelses/fortrolighedserklæringer, patentering, prototyper og evt. licenscering af din ide, som en mulighed for tidligt i forløbet at generere indkomster til dig.

Du er velkommen til at kontakte mig på info@ludvigsenpatent.dk eller se os på  www.ludvigsenpatent.dk

Mogens

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)