Jeg har fået en god ide. Jeg kan naturligvis ikke beskrive den i detaljer, men det er en slags udvidelse af traditionelle komfurer (induktion) der vil gøre dem mere brugervenlige. Jeg har søgt i alle de store producenters kataloger for at finde disse funktioner og ingen af dem tilbyder dem. Det kan enten betyde at de ikke ønsker det, eller det kan betyde at de endnu ikke har opdaget at der kan være en efterspørgsel. (Jeg vælger at tro på den sidste) Da der efter min mening ikke er tale om "ny teknologi" mener jeg ikke der er grundlag for at søge et patent. Derimod er det kombinationen af delvist kendte teknologier der gør min ide interessant.og er derfor igang med at søge brugsmønsterbeskyttelse. Jeg mener at godt fat i denne del af projektet men mit helt store problem er nu: Hvordan kommer jeg videre....? For jeg skal helt sikkert ikke til at udvikle, producere og sælge komfurer, dertil rækker mine iværksætterevner vist ikke. Jeg ønsker derimod at sølge min ide til en eller flere af de store virksomheder, men hvordan? Skal jeg alliere mig med en advokat først? Hvor kan jeg få rådgivning til udfærdigelse af en decideret kontrakt? Hvad pokker kan sådan en ide koste? Jeg vil sætte meget stor pris på gode råd/svar på denne tråd. /Morten |
Hvis jeg var sig ville jeg starte med at formulere den ned på skrift og kontrollere markedet frundgidt
Herefter vil tage kontakt til teknologisk institut og fortælle dem om ideen og sparre omkring produktionsmuligheder, teknologi, markedet og mulig investor / købere herunder. De er underlagt tavshedspligt og er en hjælpe organisation der har et omfattende netværk herunder.
God fornøjelse