Mig bekendt benytter ingen af de nævnte medier Google AdSense i dag, så det nye system er vel mere en omlægning af deres nuværende bannerannoncer.
Hej Søren,
Det er ikke helt korrekt. Flere af dem har Adsense som en del af deres arsenal af reklamer. Og på trods af introduktionen af OpenAds bruger nogen af dem stadig Adsense-blokke hist og her. Jeg klikkede ind på eb.dk og på den første, den bedste nyhed. Og lige under artikelteksten er der en mindre Adsense-blok: Se selv.
Det får mig til at tro, at nok vil de nævnte mediehuse gerne medvirke til at udfordre Google, men at de ikke er mere ensporede end at ville fortsætte med deres Google-annoncer, mindst indtil OpenAds har fået noget volumen. (og måske endda efter som splittest.)
Tilføjelse: Det går lige op for, at de formentlig roterer annoncerne ved hjælp af nogle scripts, men i ovenstående artikel om Faderhuset, så jeg i hvert fald en fin Adsense-reklame for Boxer-tv.