Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook applikation

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at lancere et community website og sidder med en god idé til en applikation til facebook. Idéen er den samme som på hjemmesiden og er gratis. Mit spørgsmål er hvorfor jeg skulle ofre penge på at få en applikation udviklet og smidt på facebook?

Jeg ønsker at få flere registrede profiler og besøgende på min hjemmeside, som dermed bliver mere værd grundet trafikken og profilerne.

Hvorfor udarbejde applikationen?

1. Skabe trafik?

2. Hvis applikationen findes på facebook og på min egen hjemmeside, hvorfor skulle folk så besøge min hjemmeside frem for at bruge facebook applikationen? Det bliver jeg vel ikke rig på?- da min hjemmeside ikke får en masse besøgende og registrede profiler som på sigt bliver mange penge værd.

3.  Kan man sælge en facebook applikation?

Jeg kan desværre ikke fortælle om ideén og sitet, da det ikke er set før og ønsker derfor at holde kortene tæt.

Ser frem til at høre fra jer!

Skal jeg lave en demo version
-

Fra Københaven
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:18

Hej Anders,

Du bør overveje at lave applikationen af flere årsager. Det er klart, at såfremt applikationen også er dit trækplaster på din egen hjemmeside, og du her tjener penge på at folk eksponeres for reklamer, så bør du nok ikke gøre det.

Er applikationen derimod en ekstra service på dit hjemmeside/community site så kan det være en rigtig god idé også at sprede den på Facebook. Når dine brugere så anvender applikationen på Facebook kan dette samtidigt let kommunikeres til deres netværk at de har brugt applikationen. Yderligere vil de lettere kunne invitere deres netværk til også at gøre brug af den (igennem deres vennelister) end de ville kunne på din hjemmeside. Alt i alt kommer det ned til, at applikationen på Facebook kan spredes viralt noget lettere end på din side og dermed gøre ekstra reklame for dit community.

Håber ovenstående gav lidt mening. Ellers spørg endelig ind. Du er altid velkommen til at ringe eller skrive (se min kontakinfo her: http://nodes.dk/kontakt) for at høre nærmere - også hvis du vil have et kvalificeret bud på hvad det vil koste at udvikle.

Med venlig hilsen
Daniel

Fra Midtgaard
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:24

Hej Anders og Daniel

Lyder spændende med dit projekt. Er selv igang med at udvikle en facebook app, i forbindelse med vores koncept er app'en kun en smagsprøve på et mere avanceret koncept som du så går over på hjemmesiden og bruger.  Man kan godt sælge en facebook app hvis den bliver populær.

En snden økonomisk måde at skaffe trafik på er ved hjælp af  SEO (søgemaskineoptimering). Jeg er også at finde hos nodes.dk/kontakt hvis du har brug for hjælp til disse.

Bedste Hilsner

Anders

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 20:35

Hej

Et fb app vil du som oftest lave for at promovere dig selv, der er osse nogle som tjener penge på deres apps men så vidt som jeg ved så kræver det rigtig mage brugere og er egentlig ikke helt klar over hvordan man opnår indtjening ved et app.

Anyway, så brug det til at skabe viral markedsføring og husk at have nogle call to action i dit app, samt ikke at glemme at news feed er din ven ;-)

Held og lykke

Thomas

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)