Jeg står og skal starte op som selvstændig life- and businesscoach her til sommer og vil gerne have fat i mindre firmaer og tilbyde coaching af deres medarbejdere ude på selve virksomheden. Men jeg er meget i tvivl om, hvad der i disse tider får en personale- eller HR-chef/direktør til at sige: Yes, jeg vil gerne investere i coaching til mine medarbejdere. Så hvad tror I, jeg bør lægge vægt på i mit salgsbrev? Og er der nogle af jer, der har erfaringer som tidligere personalechef eller lign. og ved, hvad der typisk har fået jer til at investere i den form for medarbejderudvikling? Mange hilsener Susanne
|
Hejsa,
Som du også er lidt inde på er tiderne mildest talt ikke til den slags, så det bliver ikke nemt. Men derfor skal man jo ikke give op.
HRfolk er lige som alle andre lidt bange deres eget job fortiden, så det vigtigste for dem er at det de bruger penge på skaber konkrete resultater på kort sigt, helst økonomiske. Så du skal ikke sælge dig på at medarbejderne på langt sigt vil blive gladere for at arbejde, eller få mere livskvalitet, du skal kort og præcist fortælle HR DIrektøren, hvorfor firmat kan tjene penge på at hyre dig.
Jeg ville referere til nogle cases, hvor du har skabt nogle gode resultater, altås fået folk til at arbejde hårdere, nedsat sygefravær, øget effektivitet via mindre konflikt osv osv osv.
Hvis ikke du har nogle cases ville jeg gøre det til min første prioritet at få, også selvom du er nød til at arbejde nærmest gratis, du for kun nye kunder gemmen resultater du har skabt.
Bare mine 5 cent