Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til salgsbrev inden for businesscoaching søges

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal starte op som selvstændig life- and businesscoach her til sommer og vil gerne have fat i mindre firmaer og tilbyde coaching af deres medarbejdere ude på selve virksomheden. Men jeg er meget i tvivl om, hvad der i disse tider får en personale- eller HR-chef/direktør til at sige: Yes, jeg vil gerne investere i coaching til mine medarbejdere.

Så hvad tror I, jeg bør lægge vægt på i mit salgsbrev? Og er der nogle af jer, der har erfaringer som tidligere personalechef eller lign. og ved, hvad der typisk har fået jer til at investere i den form for medarbejderudvikling?

Mange hilsener

Susanne

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Som du også er lidt inde på er tiderne mildest talt ikke til den slags, så det bliver ikke nemt. Men derfor skal man jo ikke give op.

HRfolk er lige som alle andre lidt bange deres eget job fortiden, så det vigtigste for dem er at det de bruger penge på skaber konkrete resultater på kort sigt, helst økonomiske. Så du skal ikke sælge dig på at medarbejderne på langt sigt vil blive gladere for at arbejde, eller få mere livskvalitet, du skal kort og præcist fortælle HR DIrektøren, hvorfor firmat kan tjene penge på at hyre dig. 

Jeg ville referere til nogle cases, hvor du har skabt nogle gode resultater, altås fået folk til at arbejde hårdere, nedsat sygefravær, øget effektivitet via mindre konflikt osv osv osv.

Hvis ikke du har nogle cases ville jeg gøre det til min første prioritet at få, også selvom du er nød til at arbejde nærmest gratis, du for kun nye kunder gemmen resultater du har skabt.

Bare mine 5 cent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29

Her er et par gode råd frit fra leveren:

1) Lad være med at blande life- og businesscoaching sammen. Der er så mange halvstuderede røvere der har læst en Sofie Manning bog og dermed tror de er Life coaches. Så mange, at ordet har fået en negativ klang.

2) Start med en reference fra en tilfreds kunde - gerne fra en kendt virksomhed. Har du ikke sådan en reference så få dig en - eventuelt tilbyd dine services gratis

3) Find på nogle S.M.A.R.T. målbare resultater virksomheden kan få ud af at hyre dig, og følg op på dem.

4) Jeg sidder i en ledende stilling i dansk erhvervsliv og får en masse af den slags tilbud. Dem jeg smider ud uden at læse dem gør følgende fejl:

- Layout er amatøragtigt. Det skal gerne "stinke" af professionalisme.

- Der er brugt STORE RØDE BOGSTAVER og gul overstregning

- Det er for bredt et produkt. Jeg har andre behov end bagermesteren nede på hjørnet.

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 12:44

Hej Susanne,

Jeg har selv været igennem et mixed life- og business ledercoachingforløb hos Copenhagen Coaching Company.
Jeg var lige inde og lure på deres site - og de rammer mange af de ting, som der er blevet skrevet om, herunder lavere sygefravær osv. - altså målbare resultater : http://www.cococo.dk/da/coaching/self_esteem_based_result_creation 

Hent lidt inspiration der :-)

Når du nu skal have lavet en lækker brochure, der rammer det helt rigtige sted hos HR-direktøren, så smid mig et mail på caj@emaze.dk så finder vi en god pris til dig.

God fornøjelse med projektet!

Mange hilsener,

Christian 

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Lyngby
Tilmeldt 24. Apr 09
Skrevet kl. 17:17

Mange tak skal I have. Det har været en stor hjælp.

Jeg kan godt høre på det hele, at jeg må ud og få mig nogle referencer ud over de private kunder, jeg allerede har og noget hjælp til teksten.

Mange hilsener

Susanne

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 17:58

Hej Susanne,

Det kan være vi kan slå et par fluer med et smæk. Jeg sidder på et mellemstort kommunikations og reklamebureau, og vi kunne måske godt være interseret i at bytte noget business coachig for salgsbrev tekst og andet markedsføringsmateriale. Vi kunne måske også fungere som case (hvis du altså kan skabe resultater :-) 

Du kan smide mig en mail hvis du vil høre mere

Fra Lyngby
Tilmeldt 24. Apr 09
Skrevet kl. 10:25

Jeg er nysgerrig og vil meget gerne høre mere. Hvad er det f.eks. helt præcis, I ønsker, at jeres medarbejdere skal coaches i? Taler vi om en-til-en coaching eller teamcoaching?

Du kan evt. skrive på min mail: s_guldborg@hotmail.com.

Mange hilsener

Susanne

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)