Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremtidsmuligheder/jobskifte inden for webudvikling

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Var lidt i tvivl om hvor dette emne egentlig passede bedst ind henne men nu prøver jeg her...

Jeg har i efterhånden nogle år siden som webudvikler i en virksomhed og har altid været meget glad for det da arbejdsopgaverne har været meget skiftende og der hele tiden har været mulighed for at prøve noget nyt. Gennem det sidste stykke tid har dette dog ændret sig drastisk af flere årsager og alle de ting, der flere gang har været tale om bla vedrørende videreuddannelse er der total lukket for nu uden en given grund. Samtidig med, at der altså er lukket for min faglige udvikling er der flere andre faktorer der gør, at det ikke er så sjovt at tage af sted på arbejde om morgenen som i "gamle dage" og selvom jeg i flere omgange har gjort opmærksom på min lyst til at bevæge sig videre og mine manglende udfordringer og så gør man intet ved det.

Dette har fået mig til at overveje at søge efter nye udfordringer et andet sted. Jeg har endnu ikke kigget specielt meget i nogen job-baser eller andre steder men lidt har jeg dog set - og så var det at det slog mig; jeg har udmærket vidst at .NET var fremtiden og at flere og flere skiftede til det - men hold da op hvor er jeg håbløst bagud i og med at jeg "kun" kan ASP bla altså fordi ikke har haft lyst til at kigge på videreuddannelse på min nuværende arbejdsplads! Jeg arbejder også en smule freelance i min fritid men alt dette er af en eller anden grund også i gammeldags ASP. En smule har jeg dog kigget på .NET - kender grundprincipperne i at det er OOP og kender også lidt til de fleste af kontrollerne, men programmere en reel hjemmeside i .NET har jeg aldrig prøvet og jeg kan som udgangspunkt heller ikke gøre det med min nuværende viden hvis det skal gøres "rigtig".

Anyway - det var en lang forhistorie for at komme frem til det jeg egentlig ville høre om. Umiddelbart alle søger jo efter .NET-folk og ingen efter ASP-folk - men er der nogle der har en idé om, hvor villige firmaer er til at hive en som mig, der har arbejdet med web i flere år, ind og videreuddanne og forme mig til det de har behov for inden for .NET? Er det en umulighed eller er der en reel chance for det hvis bare man fanger de rigtige steder?

Flere af jer herinde sidder jo med fingeren godt på pulsen så jeg tænkte dette var det bedste forum at spørge i.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 21:39
Man kunne måske så selv tage sin fremtid lidt i hånden, hvorfor skal virksomheden betale for at du kan lære noget der giver dig bedre forudsætninger for at flytte til et andet job i en anden virksomhed ?

Som virksomhed i DK er det svært at kræve noget til gengæld for videruddannelse, så forstår godt deres tilbageholdenhed.

Især hvis de tror du smutter når du kan .net.

Brug dog din fritid på det og lær det der og så beslut dig for hvad du vil.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 21:49
Enig med Ronnie.

Der er alt for mange folk i danske virksomheder, som sidder og venter på at deres bosser kommer og uddanner dem.

Og det mens langt det meste viden i Verden sagtens kan erhverves helt gratis via en tur på biblioteket med sit sygesikringskort i hånden.

Hvis du fik styr på den sag selv, ville du være fri for at komme til din nye arbejdsgiver med hatten i hånden og i stedet ville du imponere ham/hende (hvilket der selvsagt er penge i! ) med din personlige handlekraft og din lyst og evne til at lære nyt på eget initiativ.

Lyder det helt tåbeligt?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 21:50
Jeg er egentlig enig i Ronnies grundholdning, men hvis du har talentet til at blive en habil .NET-mand med lidt videreuddannelse, tror jeg nu nok at du står med rimeligt gode kort på hånden. Dygtige udviklere er i høj kurs for tiden.

Grib knoglen og ring til nogle af de større IT-virksomheders HRM-afdeling og tag en snak om dine muligheder. Det kan om ikke andet give dig en pejling på hvor du står.
Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 23:41
Jeg vidste egentlig godt at denne ville komme - og jeg er sådan set også enig med jer, for i bund og grund er det jo min egen skyld da jeg jo bare kunne have brugt mere af min fritid på at komme videre på egen hånd fremfor at freelance i ASP og vente på at min arbejdsplads gav mig hvad jeg gerne ville have.

Grunden til at jeg alligevel føler mig "svigtet" er udelukkende, at jeg fra min start i virksomheden blev lovet videreuddannelse - og deraf ret lav startløn - hvilket alligevel aldrig helt blev til noget, og så sent som for nogle måneder siden sagde jeg nej til at andet jobtilbud (super smart af mig set i bakspejlet) netop fordi man gik ind og tilbød en certificering på mit nuværende arbejde... men den blev der stille og rolig lukket for da først man fik ansat to nye folk.

Som sagt er jeg udmærket klar over mine egne fejl i dette spil - det er jo altid let at være bagklog - og jeg vil heller ikke udvikle dette til min personlige mudderkastning mod mit arbejde. Det jeg søgte var erfaringer og tanker fra nogle der sad med fingeren mere på pulsen end jeg gør lige i øjeblikket - og det har jeg i hvert fald fået lidt af, og jeg foretrækker da helt klart de ærlige meninger der kommer frem i stedet for at få det pakket ind.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)