hej Kim
- et par tips du måske kan bruge - har svaret på noget lignende i andet indlæg - se evt. under nogle af mine andre indlæg
- meget få bruger at beskrive sig selv, eller deres
virksomhed på forsiden - det gemmer man normalt til en side der specielt skriver om virksomheden eller personen
- du skal - som det allerførste - gør dig klart, hvad du germe vil have en besøgende på din hjemmeside skal gøre - ... når de kommer til hjemmesiden
- fex - Bestille et CMS
- og, hvad du ønsker de skal gøre, hvis de ikke gør førstnævnte ... - fex - Læs/lære mere om dit cms
- og, hvad du ønsker de skal gøre, hvis de heller ikke gør dette ... - Læse nogle gode råd om valg af cms
- til disse skal du lave en tekst,overskrift der vækker nysgerrighed og interesse, og fanger opmærksomheden, eller er så attraktiv at man ikke kan lade være at læse den ... - fex. ´Nemme
Hjemmesider - Kom igang hurtigt´ - evt. med et grafisk element/symbol/ikon der også vækker opmærksomheden
- og - så skal der til hver af disse være en ´
call to action´ - dvs. at du skriver ´Bestil Her ...´ -
- for mange web-sider bruger man også et princip om, kun at skrive akkurat så meget af den første del af teksten, at man bliver interesseret, men samtidig bliver nødt til at klikke videre til næste side for at få hele indholdet
- på forsiden er det også en god ide at tilbyde noget gratis - måske en huskeliste/checkliste ved køb af cms - eller noget andet som en kunde vil have glæde af, og som ikke betyder noget for dig at give væk.
- ligeledes er det en god idé at have et konkret salgstilbud, eller en salgspakke på forsiden - præsenteret klart og tydeligt - også selvom det måtte ligge længere inde i side-strukturen.
- du skal også gøre dig klart - hvem læser din hjemmeside - der kan typisk være 2-4 læser-profiler - og sikre dig at der er noget til alle læser-profiler - og at teksten matcher deres behov og sprogbrug - ex. vil du både have novicer der kigger på et nyt cms - og nogle erfarne hajer der skal anbefale et cms til en kunde - dette kræver forskelligt sprogbrug og indhold for at fastholde opmærksomheden
- giver det mening ? - ... dette var et par hurtige skud fra hoften ... - der er flere ting at overveje, men nu er det ved at være sengetid ...
dann s.
Dann Sommer,
Personlig
Coach & Web Maximizer
::: www.dann-sommer.dk
- Personlig og Professionel Coaching. Erhvervs Coaching
- Web
Marketing & Web Positioning
::: ... dét man fokuserer på, kommer der mere af ... ! "