Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kalder google en spade for en spade eller hvordan er sammenhængen?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi er jo ganske nye indenfor denne verden og er ved at få os lidt erfaring.

Vi har siden www.kaffeogco.dk som er i designfasen men jeg har opserveret lidt for mig sjove ting.
Siden er naturligvis slet ikke optimeret eller har noget indhold der har stor SEO værdi, men det undere mig at vi kan falde 70 pladser på et søgeord efter en måned på samme tidspunkt som google kan se indgående links til vores side (som jo sjovt nok mest er fra Amino) og at vi slet ikke optræder i søgninger på kaffe (hvilket jo nok har betydning senere :-) )

Ikke at det har betydning lige nu men er der en der kan forklare mekanikken i det vil jeg være meget glad!

Vi skal naturligvis have fundet en SEO partner og en til at opbygge vores side (ex grafik)

Håber der er en af de store kompetencer her på Amino som havde 2 min :-D

Hej fra Søren og god weekend

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Til at starte med er der ikke særlig meget guf på din hjemmeside. Hvilket hvilket hverken er godt for Google eller kunden. Få dig en masse god tekst og indhold. Lige pt minder din side mest om en plakat.

At du er faldet med super mange pladser er heller ikke overraskende, da du ikke er særlig godt indekseret i Google, og at du desuden ikke har særlig meget eller særlig god linkbuilding. Det kan dog være at nogen af de fald skyldes en konkurrents offentsiv, har ikke kigget efter.

Det handler om at du skal igang med din SEO for der er lang vej endnu. indhold, links på den rigtige måde så skulle du være godt på vej. Du skal dog være lidt tålmodig før du kan se resultatet.,

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:44

Hej og tak for dit svar

Som jeg skriver er jeg klar over at der ikke er meget guf på siden ud over den gode kaffe naturligvis :-)

Det eneste jeg forsøger er at blive klogere på google.

Hej fra Søren og god weekend

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:47

Hej

Kan jo se at din/jeres hjemmeside er i samme brance som os, dog har vi ikke decideret salg af kaffe.

Når du nu netop skriver "kalder google en spade for en spade" så er det korte svar i vores branche nok nej. Vi har brugt meget lang tid på at analysere hvad vores brugere foretrækker som søgeord. Det er jo ikke særlig interessant at ligge højt på kaffemaskine, hvis alle brugere søger på Senseo (why would they ever do that....).

Som et andet indlæg skriver, så kan Google nogen gange te sig som et fornærmet barn der ikke får sin vilje. Det skal forståes sådan at med det begrænsede indhold der er på siden lige nu, vil Google taksere jer som inaktive/useriøse og så videre. Dette kan være langsomligt at komme over. Så er det næsten bedre blot at have et "vi bygger om" skilt på.

Ind til man får Google til at forstå sine søgeord kan Adwords være en dyr omend en nogen gange bekostelig løsning. Har stadig Google mistænkt for at en højere placering nogen gange opnås ved samtidig brug af Adwords - måske fordi man netop tvinger google til at være opmærksom på ens side (de holder øje med om du leverer det du annoncerer for). Dette har jeg dog ikke skriftligt belæg for at sige, det er kun en mistanke.

/Kasper

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:49

Et lille hus der ikke er særligt stort - undskylder for sprogbøffen....

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:57

Hej Kasper Tak for dit svar

Jeg kender godt din side som er en god side om kaffe. - Jeg er altid glad for at der er nogen der har lyst til at sprede budskabet om den gode kaffe som eks. din side www.kaffe-cafe.dk eller som www.espessobar.dk gør det.

Det kan være vi mødes en dag til en god kaffe snak.

Hej fra Søren

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)