Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må man tage i porto og eksp. gebyr

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Kan se flere sider lover meget billige ting for så at tage en del i porto og eksp. gebyr?

Hvad er reglerne her?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 23:18

Du må vel tage det du vil, så længe du husker at der skal moms på. Hvis du opkræver porto uden moms må du kun tage det det reelt koster at levere, da du så skal fakturere det på en udlægskonto...

Men mon ikke brugerne selv siger stop når man kommer for højt op?

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 23:21
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon.

Loven siger at du ikke må tage mere i porto ind det koster at sende det, men så er der nogen der tager Emb. gebyr, og det er jo til papkasse, tape eller andet, jeg har valgt i www.ballonbutikken.dk at tage et eksp. gepyr på 100 kr. nå folk handler for under 500 kr. + moms men tilgengel så er alt fragt og porto med i mine priser, og de firmare som tager høje gebyr lever som regel ikke så længe for der handler folk kun en gang. Venlig hilsen Ronnie Ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 23:22

Okay, så jeg må godt sælge min produkter til 1 krone og tage 50 kroner i porto og eksp. gebyr, det koster mig 20 kroner at levere - men jeg så bare betaler moms af de 31 kroner?

Hvis det kan skabe mere salg, ville det være fedt Yes

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 23:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Så skal du opdele det på fakturaen, således at du opkræver 20 kr i porto momsfrit, og 31 kr i leveringsgebyr pålagt moms (eller inkl. moms som det jo nok er)...

Men vil folk ikke blive lidt mopsede når de i bestillingsforløbet opdager et leveringsgebyr på 31 gange varens pris?

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 23:39
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Gør det nu ikke svære ind det er. tag det som det koster i porto uden moms og tag lidt til emb. og måske eksp. men ikke for meget du vil også godt beholde dine kunder ? men ellers så ring til din revisor på mandag han ved det med sikkerhed og ved han det ikke så skift ham ud. hilsen Ronnie Ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 11:02
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ronnie:

Loven siger at du ikke må tage mere i porto ind det koster at sende det...

Hvor står det?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12889
Skrevet kl. 11:13

Ronnie:
Loven siger at du ikke må tage mere i porto ind det koster at sende det,

Hvad er det for en lov du referere til ?

Mvh

Ravn

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:17

Ronnie:
et eksp. gepyr på 100 kr. nå folk handler for under 500 kr. + moms

Hej Ronnie - og alle andre.

Her har kunderne der bestiller for under 500,- altså en merudgift på minimum 20% af købsprisen. Det synes jeg som forbruger er rigtig rigtig meget. Som erhvervsdrivende har jeg forståelse for de udgifter og ressourceomkostninger der er til fragt, emballering, pakning etc. men som forbruger synes jeg det er helt ude i skoven, og det afholder mig rigtig ofte fra at shoppe online. JEg tror desværre det er en stor hindring for os med webshops, og med de prisstigninger postdanmark bliver ved med at komme med, så bliver det kun værre og værre.

Ronnie, det her er bestemt ikke en hets mod dig, det er blot et udtryk for frustration både som shopper og som webshopejer. og noget som jeg ser som en stor handelshindring. Jeg kan derfor kun anbefale alle der sælger online til at tænke meget over deres strategi for fragtpriserne.

Hilsen Morten

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 11:46

Hej Morten.

Prøv at hør, kig på min hjemmeside under bestilling/betaling, det er rigtig at der er et gebyr på 100 kr. nå folk bestiller for under 500 MEN hvis man læser det hele så er fragten som pakke = 75 kr. med i prisen og emb. er også med, og nå du lægger det sammen hvad er der så tilbage ???? så jeg tror ikke at nogen bliver snydt hos mig i sidste ender, og man skal huske at min forretning ikke er en webshop men en service jeg  at ved at sende balloner ud til private, normalt handler jeg kun med virksomheder og der er alt fragt med i mine priser, jeg kunne heller aldrig finde på at sætte dankort eller betaling over nettet, da jeg har det sådan at man IKKE betaler for en vare som man ikke har fået endnu.

Venlig hilsen.

Ronnie www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)