Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med input til ny service

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at lægge sidste hånd på en ny service, og vil høre, om der er nogle, der kunne komme med nogle guldkorn eller nyttige kommentarer til konceptet.

Det går i al sin enkelthed ud på, at virksomheder kan outsource deres indkøbsfunktion til mig. Indkøbsafdelingen (som jeg kalder det) tilbyder følgende:

-Indkøbsagenten. Gratis assistance til indkøb af hvad du nu får brug for. Der er næsten ingen grænser.

-Telefonvagten. Sæt mit telefon-vagten-logo med telefonnummer på forsiden af din hjemmeside. Så kan evt. telefonsælgere rette henvendelse til mig i stedet for dig. Prisstrukturen på dette er ikke fastlagt endnu, men hvis du lover at ligge x antal køb pr. måned hos mig, bliver det også gratis.

-Prisforhandleren. Et tilbud hver måned som prismæssigt slår konkurrenterne af banen. Leverandørerne til dette skal ikke være bange for at sælge uden indtjening, men i stedet se det som en mulighed for at komme i kontakt med nye kommende kunder. Tilbuddene er naturlig kun for mine klienter, som benytter sig af Indkøbsafdelingens andre "goder".

Håber at I har lyst til at hjælpe med dette. Jeg skal selvfølgelig opbygge et leverandørnetværk til dette, så hvis du vil være leverandør på det, så skriv til mig og jeg vender tilbage. Desuden må telemarketingfirmaer gerne kontakte mig om dette, hvis de er interesseret i at købe de salgsmuligheder, der opstår, til deres egne kunder.

På forhånd tak og god weekend.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 20:03

Hej

"Smider" lige denne tråd frem igen - der plejer da at være masser af Aminoer, der kommer med gode råd.

På forhånd tak.

Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 23:42

Først og fremmest SUPER FED IDE...men du mangler det vigtigste...lige præcis et stærkt netværk, som er indstillet på at du er kontaktpersonen...nå men det vil jeg ikke bore i...bare sige at det nok bliver en udfordring...men sådan er det med de fleste avancerede ideer.

Jeg tror du vil få gavn af at definere din value proposition....som er en beskrivelse af hvilken værdi du giver dine kunder. Det er en kort beskrivelse på måske 2-3 bullets eller linjer og jo mere konkret/detaljeret du kan blive, jo bedre, da det virkelig er noget du kan kommunikere til dine kunder...

Og læs så din egen value proposition: "ville du købe din ydelse"? eller er det for besværligt??

En praktisk ting som jeg tænkte på var, at du ville komme langt med at få segmenteret markedet....nogle virksomheder tror jeg klart ville kunne bruge denne service bedre end andre pga. strukturelle barriererer, mv...

Håber du får succes med den! Jeg tror potentialet er stort men du skal gide at arbejde r.... i laser for at få netværket og viden på benene....UD og snak med kunderne...ville det give mening for dem...hvilke barrierer står i vejen for din ide?

Dbh, Tobias

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 08:42

Hej Tobias

Tak for dine kommentarer.

Der er ingen tvivl om, at det bliver tidskrævende at få dette op at stå. Jeg bor i nærheden af Esbjerg, så jeg vil ud og snakke med både store og små virksomheder her for at finpudse og finde ud af hvilke typer virksomheder, der synes at dette er interessant.

Det er rart at få konstruktive kommentarer og det at se på sit eget koncept udefra: ville jeg købe det selv og hvad skulle der til for at jeg ville gøre det! Det er noget jeg kan bruge. Desuden er det selvfølgelig altid rart at nogle synes at der er perspektiv i det.

Endnu engang tak.

Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:43

Det var så lidt, - fedt at der er nogle der gider derude :-)

Jeg vil foreslå dig ikke blot at bruge metoden omkring value proposition til opstarten, men lade det følge dig igennem hele virksomhedens levetid uanset om det bliver denne eller en anden virksomhed du får succes med....DET at man hele tiden forsøger at udtrykke hvilken værdi man giver sit marked/kunderne skaber en naturlig markedsorientering....og så bliver du ikke automatisk fanget i alle de tusind løsninger som man nemt kunne....der er jo mange ting som skal op at stå for at få sådan noget til at fungere, men det som definerer din succes er i sidste ende om du kan skabe så meget værdi for kunderne at de vil købe af dig.

Endnu engang, - held og lykke med det...har du brug for et par kommentarer på nogle ideer senere, så skriv bare i denne tråd.

Dbh,

Tobias Baldrian Madsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:28

Hej Tobias

Tak for at du også vil stå til rådighed senere.

Har overvejet et element mere til min service:

Der dukker hele tiden koncepter og nye ideer og tiltag op - ligesom jeg selv er igang. Jeg vil tilbyde at holde virksomheder orienteret om alle disse tiltag, være selektiv på en sådan måde, at virksomhederne/klienterne ikke føler sig bombarderet med spam men kritisk udvælge hvilke services der er interessant for bestemte typer virksomheder. At være indkøbsafdeling for en virksomhed er vel også at holde øje og være orienteret, når man ser noget interessant og værdigivende/-skabende. Når nu jeg har valgt at min service skal være gratis for klienterne, tænker jeg hele tiden i salg og håber da, at konceptmagerne kan se værdien i mine (fremtidige) kontakter og vil belønne derefter.

Jeg har aldrig selv prøvet at sidde i en indkøbsafdeling men prøver at sætte mig i deres sted for at blive så værdifuld som muligt. Måske der sidder nogle indkøbere derude, som vil komme med gode råd/input?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:52

Hej Michael,

Det er en god idé, især hvis du vil udvide den med en Procuremet afdeling for  små og mellemstore virksomheder. Jeg har tidligere selv haft denne idé, men da jeg havde andre jern i ilden, som kastede nok penge af sig, så blev det aldrig opstartet.

Jeg har dog gjort en række detaljerede tanker og har også købt en række domæner til formålet. Måske jeg skulle investere i et udvikle en hjemmeside, så vi kunne indgå et samarbejde?

Hvis du kunne se en mulighed i et eventuelt samarbejde, så kontakt mig på hjemmesiden www.investorkapital.dk og lad mig høre lidt om din baggrund, erfaring, hvem du er som person og hvad du kan tilbyde som indkøber.

Hilsen Martin

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)