|
Hej Jeg er ved at lave en undersøgelse for Regionen, hvor jeg undersøger, hvormange cleantech iværksættere der er i region Syddanmark. Sådan et overblik findes ikke i dag. Denne viden skal være med til at give et billede af Region Syddanmarks styrkepositioner inde for cleantech aktiviteter, innovation og forskning. Som et led i den øvelse er jeg i øjeblikket i gang med en dataindsamling, der blandt andet skal kortlægge cleantech iværksættere, vidensmiljøer og cleantech iværksættermiljøer i regionen. Jeg har derfor nogle konkrete spørgsmål til jer. Jeg håber at du gider at bruge 2 min. på det.
Er du/kender du en eller flere cleantech iværksættervirksomheder? ( virksomheder under fem år. De behøver ikke at have et CVR nummer ) Hvis ja/ Kan I formidle navn, by, cleantech-område og evt. CVR på dem? Vi vil gerne opliste dem i vores kortlægning. Kan I anbefale nogle cleantech iværksættermiljøer i Region Syddanmark?
Vi definerer cleantech som alle løsninger, processer, produkter og teknologier, som er mindre miljøbelastende at anvende end relevante alternativer.Nærmere bestemt dækker det over:
Her er tale om en forholdsvis bred definition af cleantech, hvilket dækker over, at cleantech er et bredt erhvervsområde, som omfatter mange aktiviteter og hvor der anvendes mange forskellige kompetencer, viden og teknologier. Vi har afgrænset os til følgende områder: Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis der er nogen spørgsmål. Mange tak for din deltagelse.
Med venlig hilsen
Josefine Campbell
|
Hej Josefine,
Jeg hedder Jesper Boesen Nielsen og driver virksomheden INNOACTIVE.
Blandt mine aktiviteter har været et projekt med at få udviklet en mobil maskine til pelletering af biomasse "On Location". Det vil med andre ord sige at man pelleterer biomassen der hvor den gror og høstes og dermed kan man spare ret så mange transportudgifter. Desuden giver det mindre CO 2 - udledning og belaster vejnettet mindre. Har en del udenlandske og positive interessetilkendegivelser men har endnu ikke fundet en investeor.
Jeg står til din rådighed hvis du ønsker nærmere oplysninger.
Med venlig hilsen: Jesper Boesen Nielsen
INNOACTIVE
mob: +45 23 86 38 50
Bliv gratis medlem