Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatningsansvar

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har solgt noget fælgerens som jeg har importeret som desværre ikke virker - tværtimod ødelægger det fælgene og derfor har jeg også fået flere klager/erstatningskrav som jeg må betale.

Men nu vil jeg gerne lukke min enkeltsmandsvirksomhed, men hæfter jeg for al evighed for fremtidige krav/erstatningerne når jeg lukker min enkeltmandsvirksomhed ??

På forhånd tak

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 20:10

Ja..

Du hæfter personligt når din virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed.

Jeg mener at der kan gøres krav gældende i 20 år. (men er usikker på dette)

Unskyld, det var nok ikke dette svar du havde håbet på,

jjam

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:17

Du skulle måske overveje at hjemkalde det du har solgt. Det billigere at lade handlen gå tilbage end at skulle svare erstatning for ødelagte fælger.

Tilmeldt 14. Nov 08
Skrevet kl. 20:58
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 21:59

Om du opretter et aps nu eller ej ændrer jo ikke på at de har købt produktet direkte af dig.

... men hvorfor løbe fra ansvaret når du har solgt et ringe produkt?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:59

bornebutik:
Kan jeg evt. lave enkeltmandsvirksomheden om til et ApS og dermed undgå personlig hæftelse ?

Du kan godt omdanne din virksomhed til ApS til og undgå personlig hæftelse, MEN det vil kun have en fremadrettet effekt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 22:02

som en hurtig tillægsbemærkningen til  Steinways bemærkning. Hvorfor gør du ikke krav gældende mod din leverandør?

Henrik

Tilmeldt 14. Nov 08
Skrevet kl. 22:10

men hvorfor løbe fra ansvaret når du har solgt et ringe produkt?

Det har jeg nu heller ikke tænkt mig. Jeg har en produktforsikring som forhåbligt dækker - men hvis jeg vælger at lukke firmaet, (som ikke har noget at gøre med denne sag at gøre) men så betaler jeg jo ikke forsikring mere og så ville jeg bare undgå at der kommer nogle om 5 år og tvinger mig fra hus og hjem Zip it!

Krav mod leverandør...det er en Østen leverandør, så det får jeg nok ikke det store held med.

Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:20

Jeg er sikker på, at der er regler for hvor lang tid efter købet, man kan gøre et krav gældende. Det er meget let at finde ud at om fælgerensen virker eller ej - og så snart en kunde opdager, at der er et problem, skal han reklamere / gøre indsigelser med det samme.

Som der bliver skrevet, er det selskabsformen på det tidspunkt, hvor handlen blev indgået, der er gældende. Dvs. at dem du har solgt produktet til mens det var et personligt ejet firma, kan gøre et krav gældende mod dig som person. Omdanner du virksomheden til et ApS skal krav herefter rettes mod ApS'et.

Skynd dig at kalde produktet tilbage uanset.

vh Tobias

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 22:28

Hvor meget har du solgt for?

Det var måske en ide som Henrik er inde på at sende et brev ud til alle kunder, gøre opmærksom på problemet og tilbyde at refundere beløbet mod at de sender produktet tilbage. De fleste vil nok bare smide det ud og dit erstatnings ansvar stopper for du har gjort opmærksom på følgerne ved at bruge det. Risikoen er at der måske dukker nogle erstatningskrav op, men du får da stoppet sagen hurtigere.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)