Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan kan man man afmelde en forsikring som man ikke har underskrevet!!!!!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har snakket med Tryk og en erhversforsikring i marts. Og den skulle bruges fra d.1 april da vi skulle vise den til en af vores kunder. Da vi ikke fik den til tiden rykkede vi for den og det endte med at vi først fik den i maj måned. Da vi fortalte dem at vi ikke vil have dem fordi vi har mistet 2-3 kunder på at vente så lang tid og vi har fundet en anden fik jeg denne besked fra dem

"Det er da ærgerligt, at I har valgt et andet selskab, men da det ikke er muligt at fortryde en erhvervsforsikring, så kan forsikringen tidligst opsiges pr. 1. juni 2009. Det betyder, at I skal betale for forsikringen for 1. april 2009 til 1. juni 2009"

Kan det passe????

det skal lige siges at jeg ikke har underskrevet noget former for kontrakt med dem.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ville mene at du skal have en skriftlig kontrakt med dem specielt når det gælder forsikringer.

Jeg ville bare spørge dem hvor kontrakten på jeres aftale er også sig at de må have en god dag? :)

Mvh

Per Jespersen
Bautik

Tilmeldt 14. May 09
Skrevet kl. 16:59
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har bare fået sendt policen, for det var det vi bad om i sin tid.... Var lidt sur over den mail jeg fik og har sendt dem denne besked

"Vi vil desvære ikke betale for noget der kommer 1 måned for sendt.... og da vi har snakket med vores advokat om sagen og vist de gange vi har rykket for den police, har han sagt at den ikke gælder. Så længe der ikke er en underskrift er der igen aftale. Jeg synes det er lidt frækt at efter vi har mistet 2-3 kunder på at vente på jer, kræver i at vi skal betale for den faktura. Men vi kan tage den videre i retten hvis det ønskes, vi har snakket med vores advokat og han er klar til at sagen."

tro du den er god nok eller var det lige i overkanten???

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 20:04

Jeg ville nok have været en anelse mere diplomatisk først Wink

Ud over det, syntes jeg lige, at du skulle have fået en til at læse den igennem inden du trykkede send, da der er stavefejl og grammatiske fejl, som jeg ikke syntes der bør være når det er en "officiel" skrivelse og så ville "skræmmeeffekten" have været det bedre.

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:27

Så længe du ikke har underskrevet forsikringspolicen så gælder aftalen ikke. Derimod er det korrekt, at du ikke kan fortryde en erhvervsforsikring, hvis du har skrevet under.

Så denne sag bør ikke ødelægge din nattesøvn!

Tilmeldt 14. May 09
Skrevet kl. 21:35

Jeg takker alle sammen for alle de gode råd jeg har fået.....

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 01:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig. Forskellen er kun muligheden for at løfte bevisbyrden.

Hvis du udtrykkeligt har gjort opmærksom på, at du skulle bruge et eller andet til forevisning for tredjemand, så er det en væsentlig forudsætning fra din side i forhold til aftalen, og det er dit juridiske argument for at komme ud af forsikringsaftalen.

Mvh.

Ulrik Guldbæk

Juridisk Rådgivningselskab s.m.b.a.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)