Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med parallels på Mac

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har problemer med  at starte parallels på min Mac. Jeg får flg. meddelelse, når jeg forsøger at opstarte min virtuelle maskine:

Virtual machine cannot be started because of the following problem:

Parallels Desktop is unable to access the virtual hard disk image file /Users/jakob/Documents/Parallels/Microsoft Windows Vista/winvista.hdd. The file is used by other application.

Jeg har forsøgt at genstarte min Mac uden at det hjalp, og er derfor bange for at den virtuelle maskiner er blevet corrupted.

Håber der er nogen der kan hjælpe

Mvh.

Jakob

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 13:42

Hej Jakob

Her er måske en vejl. du kan bruge:
Fra: http://kb.parallels.com/en/4938

1) Make sure that Parallels Desktop is not running.

2) Open the folder of your Virtual Machine in Finder, e.g. Your 'user' home > Documents > Parallels > Windows XP, you will see .hdd package there.

3) Right-click (CTRL+click for 'Mac' mouse or SHIFT+CTRL+click for 'Mac' mouse) on the .hdd file and select "Show Package Contents".

4) If you see the file DiskDescriptor.xml.lck then drag it to the Trash and empty Trash. Do NOT mix it up with and do NOT delete DiskDescriptor.xml file!

5) Try to start Parallels Desktop and your Virtual Machine.

Mvh
Brian Jørgensen

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 13:52

@ Jakob

Har tu tjekket om det disk image Parallels bruger til at boote Vista fra ligger der hvordet gjorde da du konfigurerede Parallels, og ikke er blevet flyttet eller slettet? :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:18

Hej Brian

Det virker nu, tak for hjælpen.

Jakob

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 14:23

Godt jeg kunne hjælpe. Er der andet, siger du bare til.

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)