Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra I/S til enkeltmandsselskab.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg står og skal have lavet vores I/S selskab om til et enkeltmandsselskab, da en interessent ønsker at træde ud. I/S''et blev oprettet for 1½ månede siden. Der er kun få værdier i selskabet (ca. 10.000). Alle værdierne skal flyttes over i det nye enkeltmandsselskab. Da det er så nyt står bank konti i mit navn. Det er mig der står som kunde hos vores leverandør. Vi har kun brugt CVR nummeret på 4-5 faktura og vi har ikke indberettet momsregnskab endnu.

Kan jeg bare lukke selskabet ned og sige der intet regnskab er og så kører alt videre i det nyoprettet enkeltmandsselskabet?? Interessenten der træder ud er helt afklaret med at alle værdier skal føres over i det nye.... eller skal vi have revisor på og dele det hele op osv. osv. osv..

Mvh.

Peter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:27
Hej!

Har I lavet en skriftlig I/S-kontrakt?

Har I/S`et eget CVR-Nr. og fremgår dette samt at det er et I/S på fakturaen?

Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:28
Hej..

Nej vi har ingen I/S kontrakt, men vedkommende er villig til at træde ud af I/S''et uden at tage noget værdi med.

Ja I/S''et har eget CVR nummer.

Ja det fremgår på 4-5 faktura sendt til privatpersoner at det er et I/S med CVR nummer.

mvh

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51
Hej!

Jeg tror nok, at jeg ville lukke I/S`et ned på legal vis, og derefter starte på en

Så må du og din partner finde ud af det indbyrdes.

Hilsen

Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)