Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Intranet - hvad kan du anbefale?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 60
Fra  Microlearn Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Tak for de mange gode svar og muligheder,

Sagen er at den form for intranet skal være super nem og lige til at gå til - både for os og vores kursister. Det eneste vi skal er:

Kunne lægge delte dokumenter op
Kunne lægge filmklip op
Komunikere med hinanden
Adresse kartotek
Lægge billeder op
Have en event kalender

Der må da eksistere en system/SaaS løsning, hvor man kan oprette en konto, uploade sit logo og begynde at oprette logins til medlemmerne. Til det betaler man et månedligt/fee afhængig af den plads og trafik man bruger? Her får man selvfølgelig ikke et skræddersyet system, men får de basis elementer som de fleste har brug for.

Det skal være ligesom www.igroups.dk bare uden reklamer.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:34

Danskhosting.dk:

WSS applikationer til nogle millioner? :) Vi vil gerne arbejde på nogen af dem, hvis du får for meget at lave. Jeg baserer tallet på nogle applikationer vi har budt på. Du forveksler det muligvis med et MOSS projekt, det er ikke det jeg tilbyder.

Nu bygger MOSS jo oven på WSS'en så det er i bund og grund samme produkt. Jo du kan godt "klikke dig frem til en applikation" ved at oprette nogle lister og smække dem på nogle sider. Men ikke noget jeg vil anbefale. Før man starter noget som helst op på enten WSS eller MOSS bliver man nødt til at få en konsulent (hvis man ikke selv kan), der kan snakke noget om server topologier, taxonomier, rettigheder osv. Hvis man "bare går i gang" ryger man tit ind i en mur fordi man ikke har tænkt det hele igennem. Hvordan ved man fx at en enkelt server er nok til at klare hele ens virksomhed. Og hvad nu hvis man bliver nødt til at komme en server mere i farmen. Hvad gør man så!?

Nåh.. undskyld tråden skal ikke handle om SharePoint, har bare arbejdet en del med det på det sidste og er dødtræt af det Stick out tongue

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 09:38

Rasmus Lindgren:

Nu bygger MOSS jo oven på WSS'en så det er i bund og grund samme produkt. Jo du kan godt "klikke dig frem til en applikation" ved at oprette nogle lister og smække dem på nogle sider. Men ikke noget jeg vil anbefale. Før man starter noget som helst op på enten WSS eller MOSS bliver man nødt til at få en konsulent (hvis man ikke selv kan), der kan snakke noget om server topologier, taxonomier, rettigheder osv. Hvis man "bare går i gang" ryger man tit ind i en mur fordi man ikke har tænkt det hele igennem. Hvordan ved man fx at en enkelt server er nok til at klare hele ens virksomhed. Og hvad nu hvis man bliver nødt til at komme en server mere i farmen. Hvad gør man så!?

Nåh.. undskyld tråden skal ikke handle om SharePoint, har bare arbejdet en del med det på det sidste og er dødtræt af det Stick out tongue

Jo det er rigtigt nok, hvis projektet er stort kan det altid koste mange millioner, hvis projektet er mindre koster det mindre.. Jeg kom med et skud i tågen, baseret på tidligere tilbud, der kunne minde lidt om det han bad om, du kommer med et skud i tågen, som jeg tvivler stærkt på minder om det han bad om... Men jeg kan tage fejl, du har måske ret i at en applikation til at håndtere videoklip deling på WSS koster nogle millioner at udvikle...

Catillo, Web der virker!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:51

Hej Martin

Når du skriver kommunikerer med hinanden, hvordan forestiller du så kommunikationen foregår:

Via chat, forum, mail eller andet ?

Fra Ikast
Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:09

Du kan tage et kig på http://www.egroupware.org/ - de har en demo kørende, så du kan se hvad det er... Jeg har ved en tidligere lejlighed testet systemet, og dengang kørte det glimrende...

Mange hilsner,

Morten Nielsen

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)