Jeg har uploadet .htaccess filer til parterapi-light.dk og terapi-light.dk da jeg fik at vide at mine artikler hellere skulle ligge på www.terapi-nord.dk
Men filerne virker ikke. Jeg har simpelthen skrevet:
Nå for hulen, jeg troede man kunne bruge en 301 til en permanent flytning fra et domæne til et andet - men det kan man nok ikke så...æv...en viderestilling giver jo bare ikke det samme tror jeg...men det kan blive enden på det...
Du kan godt bruge 301 til en permanent flytning fra domæne til domæne - 301 betyder "permanent redirect".
Det, ovenstående script gør, er at sikre, at dine gamle links stadig virker. Hvis nogen klikker ind på et link til fx parterapi-light.dk via Google eller et andet link, så vil det være rart for brugeren at blive ført direkte til den pågældende artikel på det nye domæne, fremfor blot at blive vist til forsiden.
Det svarer lidt til at love brugeren at du vil vise dem hele vejen til en restaurant i den modsatte ende af landet, og så kun guide dem til byskiltet...
Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.
Ok, nu forstår jeg - men jeg kan jo stadig ikke bruge det, da stier og titler er ændret for de flestes vedkommende. Så tilbage til udgangspunktet - men med den ændring at de nu skal vises til http://www.terapi-nord.dk/index.php/emner uanset hvilken url de skriver på f.eks. parterapi-light.dk - hvordan skal det så stå i filen for at virke?
Så viser jeg dem da i det mindste lidt videre end byskiltet - hen i restaurant distriktet :)