> nyt TV-koncept (Joost), som også spås en stor fremtid.
Nahh, Joost er netop et eksempel på, at bare fordi man har lavet milliarder på et projekt, kan man sagtens fucke op med et andet. Jeg tror ikke der er mange tilbage, der tror meget på det projekt - og faktisk kender jeg investorer, der takkede nej meget tidligt :)
Måske, men som skrevet, så havde jeg indtil jeg læste bogen, kun en meget begrænset viden om hele processen omkring KazaA, Skype og Janus Friis i det hele taget, så min udtalelse om Joost var kun baseret på bogens afsluttende kommentar samt kommentarer fra et par venner, som så åbenbart heller ike kender så meget til Joost. Jeg synes bare at hele historien omkring Janus og Niklas er vældig spændende og inspirerende ;o)
Nu kan sådan en bog jo sjældent være helt opdateret - jeg er sikker på, at ret mange mennesker forventede meget af Joost i starten, hvilket nogenlunde falder sammen med udgivelsen af bogen.
Jeg læste også bogen i sommerferien (tror jeg det var). Super, at man får historien bagom med. Med den tidlige teknologi i KazAa som senere blev brugt i Skype, alle deres forhindringer m.m.
Desværre er Joost ikke blevet den succes som alle håbede på..
Tak for rådet! Den må jeg læse engang jeg får tid!
Fedt at du skriver så fyldestgørende anmeldelse!
Kan jeg i hvert fald anbefale, hvis du også gerne vil vide lidt mere om hele processen bag KazaA, Skype og Janus Friis. Efter at have læst bogen, kan jeg høre at der er rigtig mange der ikke ved noget som helst om hele Skype processen. De tror, ligesom jeg vel også et eller andet sted gjorde før jeg læst bogen, at Janus og Nicklas bare sad hjemme i kælderen og fik en god ide og så fik Morten lund og et par andre investorer til at investere i idéen, men hele processsen er altså laaaangt mere kompliceret end som så. Faktisk handler bogen mere om KazaA end om Skype, men da hele fundamentet for Skype er det samme som KazaA, handler bogen altså faktisk mere om KazaA og om hvordan de fik udviklet den Pier-to-pier teknologi, der ligger bag begge koncepter. Men ja, tag at læs den når du får tiden :o)
Mht. deres tilbagekøb af Skype, så tror jeg ikke de får meget held, da tror Ebay vil foretrække at få børsnoteret Skype end at sælge.
Ja det tror jeg også. Dog har der fornyligt været forlydender om, at det finansielle bagland i Ebay kunne være interesseret i et salg, da værdien af Skype er styrtdykket fra de 2,6 milliarder, som de betalte for Skype, til i dag "kun" at være ca. 1.7 milliarder værd - på trods af at Skype, i Ebay´s ejertid, har øget antallet af brugere fra 53 mill. til idag at have ca. 400 mill. brugere, men stadig uden at genere den helt store omsætning, som kan forsvare den store købspris. Ja vi må se hvad enden på historien bliver ;o)