http://www.comon.dk/news/vi.vil.vaere.online.overalt_40857.html Jeg forstår hvorfor man ønsker at komme på nettet overalt, men hvorfor er der et så stort fokus på hastigheder? Jeg forstår det ikke, vi er 2 på 24 år i en lejlighed som deler net og vi kan alt hvad vi vil med vores 2 mbit. Jeg er sikker på vi kunne det samme med en 1 mbit. De sjældne gange man ønsker en stor update eller spilfil fra steam, så ja så er det da rart med høj hastighed, men ærlig talt sker det vist mere sjældent end langt imellem. Så spørger jeg jer: -Hvilken hastighed har I? -Hvad af krævende opgaver bruger I internettet til? -Hvorfor har I valgt den hastighed? Cybersity (og andre) ved da godt at folk sjældent kommer til at få udnyttelse af 20 mbit, derfor kan de roligt sælge de hastigheder til alle og enhver. Og med meget øget fokus på ulovlig download kommer der ikke engang pres fra den unge side, som ellers kunne bruge de høje hastigheder 24 timer døgnet. Det som at købe en ferrari for at køre i den 2 minutter 6 gange året. |
Jeg forstår godt din undren.
De fleste har slet ikke behov for de helt store hastigheder. Men mennesker tænker gerne jo større, jo flere, jo what ever = jo bedre.
Det er lige som med kameraer, hvor folk også køber nyt fordi det har større pixel antal. Og lets face it. Hvorfor skal man kunne tage billeder af ungerne som kan skydes op i 1m x 1m.
Jeg forstår når det gælder til erhverv hvor virksomheder kan have brug for større, flere og alt det der. Men ofte er det såmænd bare lir. Men sådan er vi jo og det ved leverandørerne.
Men for at svare på dit spørgsmål:
Vi har 10mbit hastighed, men vi anvender det også i erhverv, hvor vi har brug for at up og downloade større filer. Det ville tage en krig med 1mbit.
Hilsen Gitte