Lige et tillægs spørgsmål - når nu min webshop statestik siger at X antal er genereret via søgerobotter, hvad kan det så betyde, er det google eller kan det være andet?
Lige et tillægs spørgsmål - når nu min webshop statestik siger at X antal er genereret via søgerobotter, hvad kan det så betyde, er det google eller kan det være andet?
Bendtsen
Din udbyder har ret sikkert en statestik du kan tilmelde dig og bruge. Ellers benyt Google analytics.
Nu ser det ud til vi allerede er fundet af google 8 dage efter vores shop kom online - men kan man på en eller anden måde få at vide hvilken placering man har på de enkelte søgeord, eller skal det gøres "the hard way" ved at indtaste søgeord og så se alt fra 2-50 sider igennem??
> men kan man på en eller anden måde få at vide hvilken placering man har på de enkelte søgeord
Google leverer ikke direkte disse informationer. Ranking kan trækkes ud af referrer informationerne og sættes op som et filter i Google Analytics, men dels er det lidt nørded at have med at gøre, og dels fortæller det kun hvor godt du ranker på de ord der faktisk giver trafik.
Du kan også købe dig til services, hvor dine rankings tjekkes automatisk. Det er for eksempel en del af den service vi tilbyder på SEO Supporten.
Der er flere forskellige programmer til den slags. Dog er google (og andre søgemaskiner) vist ikke så glade for at man bruger dem for tit.
Jeg bruger selv Web CEO, som kan rigtig man ting. Bl.a se hvor du ligger i de forskellige søgemaskiner og på hvilket søgeord. Den kan også holde øje med dine konkurenter og hvad søgeord de bliver fundet på.