Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg blevet snydt så det driver - eller hvad?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke fair at skære alle over en kam.

Jeg har følgende oplevelser med Dell:

Lynnedslag - tekniker hos mig næste dag

Cola i tastatur - tekniker hos mig næste dag

Mystisk fejl - tekniker hos mig næste dag - kunne ikke løse det. Ny tekniker efterfølgende dag - kunne ikke løse det. Ny computer efter 5 dage - og den nye computer med ny serviceaftale for 3 år (de gamle computer havde 1 år tilbage af aftalen).

Det hjælper selvfølgelig ikke Carsten og alle Jer andre, der har dårlige oplevelser med et computerfirma.

Og nej - jeg er ikke ansat i Dell - og kender heller ingen, der er det.

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 22:48

Det er i den grad også sidste gang jeg handler hos Zepto. Jeg har tidligere købt både bærbar og 42" fjernsyn hos dem. Fjernsynet har jeg også været møllen igennem med... har nu opgivet at sende det ind til dem igen.

Med den bærbare jeg netop har leaset (eller rettere ikke har leaset), fik jeg bestilt Windows Vista Ultimate 64 bit i en engelsk udgave. Da jeg modtog computeren var der en dansk version installeret - uden drivere af nogen art, til den hardware der var i systemet.

Jeg lagde så den engelske Vista på - efter at have rykket dem for en UK udgave (Som jeg ikke modtog sammen med computeren).

Den engelske Vista lagde jeg så alle driverne på (samtidig med at jeg genstartede computeren adskillige gange fordi den frøs) i et håb om, at jeg på ét eller andet tidspunkt kunne få lov til at køre en Windows Update igennem - det kunne jo være, at det var gamle drivere der gav problemer, lød mit håb på.

Men nej... Efter en masse googling, fandt jeg så ud af, at Turbo Memory kortet skulle aktiveres i BIOS'en... Det var det ikke fra Zepto's side. Hvordan Zepto har kunnet teste et ikke aktivt kort, på et styresystem der ikke havde de nødvendige drivere installeret ved jeg så ikke...

Jeg aktiverede kortet i BIOS'en og nu kunne Vista finde det - og jeg kunne bruge det :-) I cirka fem minutter :-( Så frøs den igen. Tilbage til Zepto med den.

Efter computeren så havde været inde hos Zepto, fik jeg den return med en dansk version af Vista - igen uden drivere. Jeg spurgte dem om de havde testet på den version - atlså én uden drivere? Nej det havde de bestemt. De lagde altid deres egne specielle testharddiske i, som var fuldt ud konfigureret med drivere osv.

Fint nok... men hvorfor ligger der så en dansk Vista uden drivere på min harddisk, når den blev indleveret med en engelsk med drivere...?

Min overbevisning er, at de er fulde af løgn... Jeg tror helt bestemt, at der bliver spekuleret i, at en vis procentdel af kunderne affinder sig med problemerne i stedet for at tage kampen op med leverandøren.

Det er åbenbart for nemt for leverandørerne at lade kunden i stikken...

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Skrevet kl. 22:51

Espresso:

Det er ikke fair at skære alle over en kam.

Jeg har følgende oplevelser med Dell:

Jeg har bestemt positive tanker om Dell. Dem kunne jeg sagtens finde på at handle hos.

Jeg valgte bare at være "patriotisk" i mit indkøb og dermed støtte et dansk firma... men jeg er desværre blevet klogere på den dårlige måde.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 22:53
Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Skrevet kl. 23:04

Hej Delinda

Jeg vidste godt, at Zepto havde ondt i økonomien da jeg besluttede mig for at lease hos dem.
Men som fortalt i et tidligere indlæg, så købte jeg af to grunde. 1) God computer (troede jeg da) og 2) Dansk fabrikat

Call me a fool Embarrassed

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 23:26

Ja.. jeg faldt også i det for 2 år siden. Jeg købte en laptop og efter nogle måneder når jeg skulle igang med noget grafik tungt blev grafikkortet for varmt det resulterede i at computeren bare lukker ned midt i det hele.
Grunden til det var en almen fejl i Nvida kortets drivere, HP havde løst det, Dell havde løst... meeeeeen min leverandør "Zorro" (if you know) havde ikke. 

Jeg troede jeg var smart, jeg havde jo købt 2 års onsite + allround forsikring så ingenting kan gå galt.
Først nægter de i telefonen at det er en fejl (et simpelt opslag på google frembragte at alle havde problemer med det) og siger til mig jeg lige skal puste den igennem.. det er nok støv. Ok.. jeg sprayer en hel kande luft igennem dimsen, men det hjælper ikke.

Så får jeg at vide at jeg skal sende den ind.. indtil jeg meget sur gør opmærksom på at jeg havde købt onsite service. Jamen den gælder ikke på allround forsikringen.. og det er den der tager denne fejl. Jeg forklarede venligt at vi havde 2 muligheder, enten stod en mand ved døren næste dag, ellers ville en postmedarbejder stå hos dem med et anbefalet brev fra min advokat.

Det hjalp.. meeenn jeg skulle lige udfylde en hel del papirer så de kunne ... blablabla...

Jeg har nu købt en HP og min næste bliver en Dell igen.. og lige for at nævne det.. .. F... Z......

Hilsen

Markus  

Fra Herlev
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Fra  StudioOne Skrevet kl. 00:13

Ok. Jeg sidder og tror I taler om Zitech. For dem skal man sgu heller ikke tage for gode varer.

Jeg købte for et par år siden en comp. Temmelig ofte smækkede den mit motherboard. 

1. 1. gang: Ind til rep med den, hvorefter jeg fik beskeden, at de ikke kunne finde fejlen, men motherboard var nu skiftet.
  2. 2. gang: Ind til rep med den, hvorefter jeg fik beskeden, at de ikke kunne finde fejlen, men motherboard var nu skiftet.
  3. 3. gang:  Jeg havde ikke tid til deres rep. tid da jeg sad midt i en deadline og jeg måtte derfor over til en anden forhandler og købe motherboard og få ham til at skifte det. 
  4. 4. gang: Ind til rep med den, hvorefter jeg fik beskeden, at de ikke kunne finde fejlen, men motherboard var nu skiftet.  

Og åh ja. under 4. rep. havde de iøvrigt også lige ødelagt min HD. De kendte et firma som måske kunne få data ud, men det kostede ca 20.000 kr. Men de skulle nok give mig en ny HD. 
Jeg skal bruge mine data og jeg har da ikke råd til at smide 20.000 fordi i ødelægger min HD. Og hvorfor skal jeg betale for det. 
"Vi dækker ikke data". Ganske simpelt.  
Ja, så må jeg have min HD med hjem og finde en der kan hjælpe mig til en rimelig pris. Det kunne jeg desværre ikke medmindre jeg ville betale fuld pris for den ødelagte HD.

Så blev jeg sgu sur. De sælger mig en defekt comp, de fejler i at lave den igen og igen og så ødelægger de fandeme også min HD med vigtige data. Og der var ingen service at hente.
Så jeg tog min defekte computer og skred. Har ikke være det siden.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)