Det er ikke fair at skære alle over en kam. Jeg har følgende oplevelser med Dell: Lynnedslag - tekniker hos mig næste dag Cola i tastatur - tekniker hos mig næste dag Mystisk fejl - tekniker hos mig næste dag - kunne ikke løse det. Ny tekniker efterfølgende dag - kunne ikke løse det. Ny computer efter 5 dage - og den nye computer med ny serviceaftale for 3 år (de gamle computer havde 1 år tilbage af aftalen). Det hjælper selvfølgelig ikke Carsten og alle Jer andre, der har dårlige oplevelser med et computerfirma. Og nej - jeg er ikke ansat i Dell - og kender heller ingen, der er det.
|
Det er i den grad også sidste gang jeg handler hos Zepto. Jeg har tidligere købt både bærbar og 42" fjernsyn hos dem. Fjernsynet har jeg også været møllen igennem med... har nu opgivet at sende det ind til dem igen.
Med den bærbare jeg netop har leaset (eller rettere ikke har leaset), fik jeg bestilt Windows Vista Ultimate 64 bit i en engelsk udgave. Da jeg modtog computeren var der en dansk version installeret - uden drivere af nogen art, til den hardware der var i systemet.
Jeg lagde så den engelske Vista på - efter at have rykket dem for en UK udgave (Som jeg ikke modtog sammen med computeren).
Den engelske Vista lagde jeg så alle driverne på (samtidig med at jeg genstartede computeren adskillige gange fordi den frøs) i et håb om, at jeg på ét eller andet tidspunkt kunne få lov til at køre en Windows Update igennem - det kunne jo være, at det var gamle drivere der gav problemer, lød mit håb på.
Men nej... Efter en masse googling, fandt jeg så ud af, at Turbo Memory kortet skulle aktiveres i BIOS'en... Det var det ikke fra Zepto's side. Hvordan Zepto har kunnet teste et ikke aktivt kort, på et styresystem der ikke havde de nødvendige drivere installeret ved jeg så ikke...
Jeg aktiverede kortet i BIOS'en og nu kunne Vista finde det - og jeg kunne bruge det :-) I cirka fem minutter :-( Så frøs den igen. Tilbage til Zepto med den.
Efter computeren så havde været inde hos Zepto, fik jeg den return med en dansk version af Vista - igen uden drivere. Jeg spurgte dem om de havde testet på den version - atlså én uden drivere? Nej det havde de bestemt. De lagde altid deres egne specielle testharddiske i, som var fuldt ud konfigureret med drivere osv.
Fint nok... men hvorfor ligger der så en dansk Vista uden drivere på min harddisk, når den blev indleveret med en engelsk med drivere...?
Min overbevisning er, at de er fulde af løgn... Jeg tror helt bestemt, at der bliver spekuleret i, at en vis procentdel af kunderne affinder sig med problemerne i stedet for at tage kampen op med leverandøren.
Det er åbenbart for nemt for leverandørerne at lade kunden i stikken...