Her er så mit første indlæg her, Amino virker jo som et dejligt sted med mange hjælpsomme mennesker:-)
Jeg har netop startet firma med en veninde, vi er et kreativt firma og vores første projekt er t-shirt-design med en god historie bag. Vi er helt klar over i hvilke butikker vi vil sælge t-shirtsene, men vi ved bare ikke helt hvordan man sælger til de store butikker?
Vi kan jo ikke gå direkte ind i butikken, vi skal vel have et møde med en indkøber? Og ved I hvordan butikkerne regner deres salgspris ud? Og hvordan fungerer det mht kontrakt?
Altså man får vel et møde med hovedkontoret først. Her præsentere man sit produkt og hvis de vil sælge det, så skal man aftale en pris. Hvad de så udbyder det til kan i ikke bestemme!
Med hensyn til kontrakt, så er det helt klart noget man skal have en advokat til at kigge på, så modparten ikke bare kan bryde den.
Nu vil jeg ik være den negative og håber ik du ser dette som noget negativt angående jeres projekt, men mere som en god vejledning til hvordan i får maksimalt ud af det på sigt.
Det lyder ik til I har den store branche kendskab og derfor vil et arbejde i en eksisterende virksomhed nok være den bedste start. Her lære i om hvordan branchen er opbygget og hvordan tingene gøres... Det virker måske lidt øv nu men på sigt er det helt klart til jeres egen fordel.
Desuden er der så mange faldgrupper, som hver især kan blive et spørgsmål om liv eller død. Derfor skal I helt klart enten allierer jer med nogle der har erfaring, eller selv få mere erfaring indenfor modeverdenen, for ellers træder i måske forkert tidligt i forløbet, og hele projektet kan så få en meget brat og alt for tidlig afslutning.
Det er alt sammen konstruktivt ment, og det er en meget farlig branche at være i, hvis man ik har den rette indsigt i en masse ting...
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
Jeg kan måske hjælpe. Er uddannet i butiksverden og kender nogle folk rundt omkring. Tøjverden er lille og man skal kende nogen som kender nogen. Der er mange aspekter i skal tage i betragtning ved kontakt til butikkerne.
Hvis i har interesse kan i maile mig jeres oplysninger og jeg kan kontakte jer.